Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

PRE PUTOVANJA PROVERITE GUME Evo šta savetuju vulkanizeri

14.07.2023. 11:34 11:38
Piše:
Izvor: Dnevnik.rs

Tokom sezone letnjih odmora mnogi na udaljene destinacije putuju porodičnim automobilima. Kako bi bezbednost bila zagarantovana, a neprijatne situacije izbegnute, poželjna je detaljna kontrola četvorotočkaša.

Prema rečima autoelektričara Tibora Tota, koji se održavanjem automobila bavi skoro tri decenije, a vulkanizerstvom poslednjih pet godina, njegov godišnji odmor počinje kad se drugima završi. Posla je u ovom periodu mnogo što ne treba da čudi.

– Pre 29 godina počeo sam da radim kao autoelektričar na ugradnji klima, potom sam proširio posao na elektroniku i širu autoelektriku, pa mehaniku – rekao je za „Dnevnik” Tot. – Kako bismo klijentima pružili kompletnu uslugu, posao smo na kraju proširili na vulkanizerstvo i sada radimo sve osim farbarsko-limarskih poslova.

Kada je zamena zimskih guma letnjim postala obavezna, potreba vozača za vulkanizerima znatno je uvećana. Mušterije su se, kako je rekao Tot, redovno žalile na duge redove pred vulkanizerskim radionicama, što ga je pokrenulo da proširi posao. Sada i firme, u čijem vlasništvu je više vozila, mogu da zakažu termin i izbegnu velike gužve.

– Svaka konkretna usluga ima svoju cenu, pa tako zamena amortizera ili silen bloka po strani košta 3.000 dinara, zamena spona 1.200 po strani, dok sat uopštenih poslova naplaćujemo 2.000 – objasnio je Tibor Tot. – Cena montaže i demontaže točka, u zavisnosti od veličine felne, kreće se od 250 do 400 dinara po komadu, dok balansiranje točka može da košta 300 dinara, ako je felna čelična, a maksimalna cena je 500 dinara, što se odnosi na aluminijumske felne, teretna vozila i yipove. U istom rasponu kreće se i cena montaže i demontaže gume, odnosno zamena zimske letnjom i obrnuto.

Popravka tjubles gume čepovanjem košta 400 dinara, ali majstori u radionici našeg sagovornika izbegavaju privremeno krpljenje gume, jer se, kako napominju, klijenti često vrate nezadovoljni, jer guma „pušta” na mestu gde je čep, pa je vulkaniziranje gume jedino trajno rešenje.

– Kad se u gumu, na primer, zabode ekser mi je ne čepujemo, već postavimo fleku iznutra, a sirovu gumu spolja, te zapečemo na pegli – opisao je proces vulkaniziranja Tibor Tot, dodajući da ta usluga košta 1.200 dinara, kao i da se montaža i demontaža plaćaju dodatno. – Ispravka čelične felne staje 1.000 dinara, a aluminijumske 1.500, dok je zamena tjubles ventila 100 dinara.

Zbog velikog broja rupa na našim putevima najčešće stradaju trapovi (vešanja) automobila, od kog zavisi sposobnost za kontrolu i stabilnost vozila, ali i gume. Stručnjaci kažu da je česta greška vozača i zanemarivanje zakona o obaveznoj zameni guma, te leti koriste zimske, koje su na vrelom asfaltu mlitave i meke, zbog čega je i odziv na volanu izuzetno loš. S druge strane, korišćenje zimskih guma preporučuje se čim spoljašnja temperatura padne ispod sedam stepeni, bez obzira što nema snega na kolovozu.

Tekst i foto: D. Klašnja

Autor:
Pošaljite komentar