clear sky
15°C
21.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

У МОДЕРНОМ РУХУ У НОВИ ПОЧЕТАК Железничка станица у Новом Саду СПРЕМНА за изазове и динамичке пробе; КОМПЛЕТНО УРЕЂЕН станични трг као и атријум

02.09.2024. 09:23 09:49
Пише:
Извор: Dnevnik.rs

Два месеца од званичног завршетка обнове железничке станице у Новом Саду још се може затећи по који мајстор како удара гланц, монтира накнадно пристигле апарате и опрему или склања отпад.

У централном холу - вестибилу, још од 5. јула када је озваничен крај реконструкције, обавља се продаја карата на шалтерима, а још два картомата чекају да буду стављена у функцију поред првог који је у употреби од пуштања у саобраћај деонице брзе пруге од Београда до Новог Сада. Ових дана постављене су четири тактилне табле које треба да помогну слепим и слабовидим да се сами снађу у реновираној железничкој станици која је током тих радова добила и неке нове елементе.

У централном холу нова је галерија, док у остатку зграде уведене новине треба да побољшају услове рада запослених, али и омогуће несметано управљање железничким саобраћајем на брзој прузи, изграђеној за возове који иду до 200 километара на сат. Тако сада новосадска железничка станица има Центар за даљинско управљање, а у некадашњој великој сали формирана је соба Телекоманде у којој треба да се монтирају преостали уређаји и опрема.

Током изградње брзе пруге од Новог Сада до Суботице новосадска железничка станица је добила још два перона и колосеке, лифтове, неопходан мобилијар.


Прва генерална реконструкција од изградње

Првобитна зграда железничке новосадске станице налазила се на месту данашње Лиманске пијаце и изграђена је 1882. године. Годину дана касније, 5. марта 1883, у Нови Сад стиже и први воз из Суботице. Пруга ка Земуну пуштена је у саобраћај 10. децембра исте године. Садашња железничка станица изграђена је 1964. године, у исто време када се градио и Жежељев мост. Према тадашњем урбанистичком плану измештан је комплетан железнички чвор из центра града на тадашњу периферију. Од пуштања у рад железничке станице до пре неколико година нису предузимане никакве значајне реконструкције на згради.


Њена реконструкција одвијала се у две фазе. Прва је почела у септембру 2021. године у склопу отварања пруге Београд – Нови Сад. Радови у станичној згради су за потребе отварања пруге завршени 19. марта 2022. када је кренуо први воз. Тим радовима били су обухваћени завршетак кисачког подвожњака, изградња колосека 1, 2, 7, 8, и 12. Колосеци 1 и 2 су изграђени само делимично до краја станичне зграде. Вестибил у станичној згради је тада у доброј мери  мимо пројеката уређен како би задовољио потребе путника. И простор испред станичне зграде је исто тако уређен, као и чекаонице на првом спрату. Фасада станичне зграде је у тој фази само завршена у делу према перонима.

Друга фаза реконструкције станичне зграде, која је обухватила и уређење станичног вестибила, започета је одмах након отварања пруге Београд – Нови Сад у марту 2022. године. Током радова који су завршени после нешто више од две године замењене су мермерне облоге на комплетној станичној згради, стављена изолација на плочу, направљени додатни колосеци и перони, галерија у вестибилу, замењена комплетна столарија у  згради, уређени шалтерски простори и чекаонице.


Руси и Кинези на брзој прузи

За изградњу брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада била је задужена руска компанија „РЖД Интернешнел“ , која је свој део посла завшрила испред Кисачког надвожњака, а реконструкција новосадске станичне зграде део је пројекта наставка градње брзе пруге ка Суботици који је поверен конзорцијуму кинеских kompanija„China Railway Интернатионал” и „China Communications Цонструцтион Company”.


Уређен је и станични трг као и такозвани атријум. Док преостали мајстори приводе крају заостале послове, сва пажња усмерена је на статичке тестове пруге ка Суботици, да би се од 22. септембра могло прионути динамичким пробама, које ће трајати до поласка првог воза 25. новембра, како је најављено из врха државе.

Текст и фото: Зорица Милосављевић

Аутор:
Пошаљите коментар