Нови Сад све популарнији на туристичкој мапи Европе
Туристичка организација града Новог Сада (ТОНС) је од почетка године учествовала на неколико европских сајмова туризма – у Штутгарту, Братислави и Лондону, а у плану је представљање понуда на сајмовима у Москви, Берлину, Пекингу и у региону.
Циљ тих активности је представљање Новог Сада као атрактивне туристичке деснинације на мапи Европе.По речима директора ТОНС-а Бранислава Кнежевића, интересовање за Нови Сад је у порасту, посебно од када је проглашен за европске престонице културе и младих.
„Већ извесно време град је у програмима путовања многих иностраних туристичких агенција“, рекао је Кнежевић.“ Из тог разлога задовољни смо кампањом „Зимска фантазија”, која је трајала током новембра и децембра прошле године, а која је имала за циљ да привуче домаће и стране посетиоце за време новогодишњих и божићних празника. Такође, увелико припремамо кампању „Лето у Новом Саду”, као и промотивне активности током 2019. године, када ће Нови Сад, као Омладинска престоница Европе, бити центар збивања.“
Осим учешћа на сајмовима туризма, ТОНС и путем публикација, попут мапа, брошура и специјализованих издања, намењених страним и домаћим посетиоцима, промовише Нови Сад. Циљ тих активности је да упозна туристе са занимљивим локацијама и дешавањима које Српска Атина нуди, да их они заволе и да се изнова враћају.
Долазе нам Кинези и Американци
Током јануара ове године у Новом Саду је боравилао десет одсто више туриста него лане у исто време, а остварено је 23 одсто више ноћења.„На основу података добијених од свих 25 хотела и пет других објеката за смештај у Новом Саду, током јануара највише туриста је дошло из Србије, Хрватске, Босне и Херцеговине, Словеније, Румуније, Црне Горе, Македоније, Кине, Немачке и Мађарске“, рекла је портпаролка ТОНС-а Тихана Путин, и додала да су по посетама туриста прве три ваневропске земље Кина, САД и Аустралија.Нови Сад протеклих пет година бележи непрестани раст броја ноћења и посета туриста, а prеthodnе две су се показале као најуспешније, па је број посетилаца лане повећан 13 одсто, а наплата боравишне таксе чак 30 процената.
„Крајем прошле године направили смо мапу Петроварадинске тврђаве, која је наишла на позитивну оцену и за кратко време постала популарна“, истакао је Кнежевић, и додао да Нови Сад има добар однос цена и квалитета као и гастрономску и енолошку понуду.
Међу посетиоцима све су популарнији излети по Фрушкој гори, Ченеју, Лединцима, Ковиљу, Бегечу и Футогу. У пролећном делу године већа је заинтересованост за излете дуж обале Дунава, као што су обиласци чарди, вожња бициклом, посета винаријама и салашима, као и једнодневни излети и вожња скелама. За туристе из Западне Европе и Америке који се определе да бродовима посете наш град реализују се туристичке туре кроз центар града, упознавање с гастрономском понудом, као и посета фрушкогорским манастирима.
„Прошле године смо покренули две нове ексклузивне туристичке туре „Нови Сад из јеврејског угла” и „Нови Сад из женског угла”, које су биле пре свега едукативног и промотивног карактера, а ове године ће се развити у пуном капацитету“, истакао је Кнежевић.
С. Ковач