Novi Sad sve popularniji na turističkoj mapi Evrope
Turistička organizacija grada Novog Sada (TONS) je od početka godine učestvovala na nekoliko evropskih sajmova turizma – u Štutgartu, Bratislavi i Londonu, a u planu je predstavljanje ponuda na sajmovima u Moskvi, Berlinu, Pekingu i u regionu.
Cilj tih aktivnosti je predstavljanje Novog Sada kao atraktivne turističke desninacije na mapi Evrope.Po rečima direktora TONS-a Branislava Kneževića, interesovanje za Novi Sad je u porastu, posebno od kada je proglašen za evropske prestonice kulture i mladih.
„Već izvesno vreme grad je u programima putovanja mnogih inostranih turističkih agencija“, rekao je Knežević.“ Iz tog razloga zadovoljni smo kampanjom „Zimska fantazija”, koja je trajala tokom novembra i decembra prošle godine, a koja je imala za cilj da privuče domaće i strane posetioce za vreme novogodišnjih i božićnih praznika. Takođe, uveliko pripremamo kampanju „Leto u Novom Sadu”, kao i promotivne aktivnosti tokom 2019. godine, kada će Novi Sad, kao Omladinska prestonica Evrope, biti centar zbivanja.“
Osim učešća na sajmovima turizma, TONS i putem publikacija, poput mapa, brošura i specijalizovanih izdanja, namenjenih stranim i domaćim posetiocima, promoviše Novi Sad. Cilj tih aktivnosti je da upozna turiste sa zanimljivim lokacijama i dešavanjima koje Srpska Atina nudi, da ih oni zavole i da se iznova vraćaju.
Dolaze nam Kinezi i Amerikanci
Tokom januara ove godine u Novom Sadu je boravilao deset odsto više turista nego lane u isto vreme, a ostvareno je 23 odsto više noćenja.„Na osnovu podataka dobijenih od svih 25 hotela i pet drugih objekata za smeštaj u Novom Sadu, tokom januara najviše turista je došlo iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Rumunije, Crne Gore, Makedonije, Kine, Nemačke i Mađarske“, rekla je portparolka TONS-a Tihana Putin, i dodala da su po posetama turista prve tri vanevropske zemlje Kina, SAD i Australija.Novi Sad proteklih pet godina beleži neprestani rast broja noćenja i poseta turista, a prethodne dve su se pokazale kao najuspešnije, pa je broj posetilaca lane povećan 13 odsto, a naplata boravišne takse čak 30 procenata.
„Krajem prošle godine napravili smo mapu Petrovaradinske tvrđave, koja je naišla na pozitivnu ocenu i za kratko vreme postala popularna“, istakao je Knežević, i dodao da Novi Sad ima dobar odnos cena i kvaliteta kao i gastronomsku i enološku ponudu.
Među posetiocima sve su popularniji izleti po Fruškoj gori, Čeneju, Ledincima, Kovilju, Begeču i Futogu. U prolećnom delu godine veća je zainteresovanost za izlete duž obale Dunava, kao što su obilasci čardi, vožnja biciklom, poseta vinarijama i salašima, kao i jednodnevni izleti i vožnja skelama. Za turiste iz Zapadne Evrope i Amerike koji se opredele da brodovima posete naš grad realizuju se turističke ture kroz centar grada, upoznavanje s gastronomskom ponudom, kao i poseta fruškogorskim manastirima.
„Prošle godine smo pokrenuli dve nove ekskluzivne turističke ture „Novi Sad iz jevrejskog ugla” i „Novi Sad iz ženskog ugla”, koje su bile pre svega edukativnog i promotivnog karaktera, a ove godine će se razviti u punom kapacitetu“, istakao je Knežević.
S. Kovač