Неколико хиљада људи посетило Фестивал занатског пива
Више од 30 излагача представило се и надметало на петом „Фестивалу занатског пива” који је за викенд окупио неколико хиљада посетилаца у Студентском културном центру Новог Сада „Фабрика” и у клубу „The Quarter”.
Пивопије су и ове године имале прилику да окусе оригинална и квалитетна крафт пива различитих стилова попут Пале але, ИПА, Блонде, Стоут, Саисон и других које су припремили чувени, али и мањи кућни пивари.
Изузетно богатој понуди допринеле су и радионице, предавања на тему занатског пиварства, food цорнер, али и музички програм, који су ове године обогатили Јосип А Лисац, Ст. Луис бенд, Кило Кило банда, Рамбо Амадеус али и бројни други бендови и di-yеjеvi. Према речима оснивача фестивала Здравка Вулина, највећа звезда манифестације ипак је било добро пиво.
– Култура занатског пива, производња, испијање и све оно што иде уз њу је доживела експанзију пре неколико година, а код нас је то тада био један неразвијени простор, па сам заједно с неколико пријатеља дошао на идеју да поставимо један овакав догађај на мапу дешавања Новог Сада – рекао је Здравко Вулин и додао да су за ових пет издања успели да направе селекцију веома добрих занатских и кућних пивара и привукли публику која сваке године долази у све већем броју, што показује да фестивал има перспективу.
Публика је ове године за омиљену пивару одабрала „Синдикат Brewery”, а према мишљењу стручног жирија, титулу најбољег пива понео је „Пеацоцк”, које је произвела пивара „Crow Brewery” из Вранова код Смедерева, чији нам је оснивач Бобан Новаковић казао да је победнички напитак доста захмељен због чега има велику лепезу арома с 3,8 одсто алкохола.
– Иако постојимо од 2015. године ми смо у овај посао кренули као кућни пивари још 2009, а за тих шест година смо направили преко 300 пива у кућним условима, па када смо почели озбиљно да радимо имали смо већ огромно искуство – прича Новаковић. – Квалитет пива нам је најбољи маркетинг. Редовно излажемо на оваквим манифестацијама јер допремо до људи који не знају много о крафт пивима и ту имају прилику да се ближе упознају с процесом израде, али и са нама и нашим пивима. Производимо 11.000 литара пива месечно, а 130.000 литара годишње.
На Фестивалу су углавном били прави заљубљеници и познаваоци занатских пива, попут Милана Парлаћа који долази сваке године и који би волео да и сам направи своје пиво.
– Долазим јер је ово лепа манифестација која ми се много свиђа, а драго ми је то што у Новом Саду могу да присуствујем овако нечему јер сам стварно љубитељ пива – прича Парлаћ. – Драго ми је то што и мале пиваре из околних места, чак и приватне могу у Нови Сад да доносе неке нове ствари из света.
Да пиво не воле само мушкарци доказује велики број дама које су испробавале различите ароме тог пића. Међу њима је била и Тања Божић, која је рекла да је разлика између комерцијалних и занатских пива огромна, што по квалитету, што по приступу и изради пића.
– Много је квалитетније и питкије пиво које се прави с много више љубави него оно које је комерцијализовано – каже Тања, додајући да је љубитељ црног пива, те да у летњим периодима више воли воћне укусе. – Долазим редовно на Фестивал и заиста је јако добро све организовано, ове године чак много боље него раније. Штета што не постоје неке мапе или путокази где се шта дешава како би се људи лакше сналазили.
Друго место према мишљењу жирија припало је пивари „Кабинет Brewery” са Космаја, иначе првој те врсте у Србији која је настала у фебруару 2014. Њихов представник Јован Ожеговић рекао нам је да су за сада произвели више од 60 различитих стилова и арома занатског пива.
– Нашим пивима је до сада покривена цела територија Србије, а радимо и извоз у око 20 земаља света, па су наша пића дошла и до неких утицајнијих људи из крафт пиварства, тако да смо радили доста колаборација – нагласио је Ожеговић и додао да су сарађивали са стручњацима из Данске, Русије, Италије, Мађарске и многих других замаља. – Доста смо новина донели овде. Имамо пиво горког и ароматичног стила, које се зове „Коакоа”. То је једно од занимљивијих пива на Фестивалу. Имамо и пшенично пиво „Вит”, за који је кориштен пшенични слад и кандирана кора naranyе. Ту је и ново пиво „Лоцо абоут Цоцо” у које смо убацили кокос, као и „Сауер” с ананасом и црним бибером.
В. Бијелић