Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nekoliko hiljada ljudi posetilo Festival zanatskog piva

11.06.2018. 10:35 10:42
Piše:
Izvor: Dnevnik/ Filip Bakić

Više od 30 izlagača predstavilo se i nadmetalo na petom „Festivalu zanatskog piva” koji je za vikend okupio nekoliko hiljada posetilaca u Studentskom kulturnom centru Novog Sada „Fabrika” i u klubu „The Quarter”.

Pivopije su i ove godine imale priliku da okuse originalna i kvalitetna kraft piva različitih stilova poput Pale ale, IPA, Blonde, Stout, Saison i drugih koje su pripremili čuveni, ali i manji kućni pivari.

Izuzetno bogatoj ponudi doprinele su i radionice, predavanja na temu zanatskog pivarstva, food corner, ali i muzički program, koji su ove godine obogatili Josip A Lisac, St. Luis bend, Kilo Kilo banda, Rambo Amadeus ali i brojni drugi bendovi i di-yejevi. Prema rečima osnivača festivala Zdravka Vulina, najveća zvezda manifestacije ipak je bilo dobro pivo.

– Kultura zanatskog piva, proizvodnja, ispijanje i sve ono što ide uz nju je doživela ekspanziju pre nekoliko godina, a kod nas je to tada bio jedan nerazvijeni prostor, pa sam zajedno s nekoliko prijatelja došao na ideju da postavimo jedan ovakav događaj na mapu dešavanja Novog Sada – rekao je Zdravko Vulin i dodao da su za ovih pet izdanja uspeli da naprave selekciju veoma dobrih zanatskih i kućnih pivara i privukli publiku koja svake godine dolazi u sve većem broju, što pokazuje da festival ima perspektivu.

Publika je ove godine za omiljenu pivaru odabrala „Sindikat Brewery”, a prema mišljenju stručnog žirija, titulu najboljeg piva poneo je „Peacock”, koje je proizvela pivara „Crow Brewery” iz Vranova kod Smedereva, čiji nam je osnivač Boban Novaković kazao da je pobednički napitak dosta zahmeljen zbog čega ima veliku lepezu aroma s 3,8 odsto alkohola.

– Iako postojimo od 2015. godine mi smo u ovaj posao krenuli kao kućni pivari još 2009, a za tih šest godina smo napravili preko 300 piva u kućnim uslovima, pa kada smo počeli ozbiljno da radimo imali smo već ogromno iskustvo – priča Novaković. – Kvalitet piva nam je najbolji marketing. Redovno izlažemo na ovakvim manifestacijama jer dopremo do ljudi koji ne znaju mnogo o kraft pivima i tu imaju priliku da se bliže upoznaju s procesom izrade, ali i sa nama i našim pivima. Proizvodimo 11.000 litara piva mesečno, a 130.000 litara godišnje.

Na Festivalu su uglavnom bili pravi zaljubljenici i poznavaoci zanatskih piva, poput Milana Parlaća koji dolazi svake godine i koji bi voleo da i sam napravi svoje pivo.

– Dolazim jer je ovo lepa manifestacija koja mi se mnogo sviđa, a drago mi je to što u Novom Sadu mogu da prisustvujem ovako nečemu jer sam stvarno ljubitelj piva – priča Parlać. – Drago mi je to što i male pivare iz okolnih mesta, čak i privatne mogu u Novi Sad da donose neke nove stvari iz sveta.

Da pivo ne vole samo muškarci dokazuje veliki broj dama koje su isprobavale različite arome tog pića. Među njima je bila i Tanja Božić, koja je rekla da je razlika između komercijalnih i zanatskih piva ogromna, što po kvalitetu, što po pristupu i izradi pića.

– Mnogo je kvalitetnije i pitkije pivo koje se pravi s mnogo više ljubavi nego ono koje je komercijalizovano – kaže Tanja, dodajući da je ljubitelj crnog piva, te da u letnjim periodima više voli voćne ukuse. – Dolazim redovno na Festival i zaista je jako dobro sve organizovano, ove godine čak mnogo bolje nego ranije. Šteta što ne postoje neke mape ili putokazi gde se šta dešava kako bi se ljudi lakše snalazili.

Izvoze u oko 20 zemalja sveta

Drugo mesto prema mišljenju žirija pripalo je pivari „Kabinet Brewery” sa Kosmaja, inače prvoj te vrste u Srbiji koja je nastala u februaru 2014. Njihov predstavnik Jovan Ožegović rekao nam je da su za sada proizveli više od 60 različitih stilova i aroma zanatskog piva.

– Našim pivima je do sada pokrivena cela teritorija Srbije, a radimo i izvoz u oko 20 zemalja sveta, pa su naša pića došla i do nekih uticajnijih ljudi iz kraft pivarstva, tako da smo radili dosta kolaboracija – naglasio je Ožegović i dodao da su sarađivali sa stručnjacima iz Danske, Rusije, Italije, Mađarske i mnogih drugih zamalja. – Dosta smo novina doneli ovde. Imamo pivo gorkog i aromatičnog stila, koje se zove „Koakoa”. To je jedno od zanimljivijih piva na Festivalu. Imamo i pšenično pivo „Vit”, za koji je korišten pšenični slad i kandirana kora naranye. Tu je i novo pivo „Loco about Coco” u koje smo ubacili kokos, kao i „Sauer” s ananasom i crnim biberom.

V. Bijelić

Autor:
Pošaljite komentar
U SKCNS „Fabrika” i „Kvoteru” uz dobro pivo, dobra hrana i muzika

U SKCNS „Fabrika” i „Kvoteru” uz dobro pivo, dobra hrana i muzika

05.06.2018. 23:30 23:31