Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Нови софтвер за рад са слепим и слабовидим ученицима

10.05.2017. 16:15 17:55
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Музичка школа “Исидор Бајић”у Новом Саду,  већ неколико година изузетан пример добре праксе у инклузивном образовању, првенствено слепих и слабовидих ученика, од јуче је богатија за два корисна и вредна софтвера, чији је функција да омогуће и олакшају музичко школавање слепих и слабовидих. Пројекат је подржало Министарство просвете, науке и технолошког развоја, а реализује га Удружење за подршку инклузији мањинских група „Инклузивна мрежа“.

“Ово је трећа школа којој донирамо два софтвера помоћу којих ће моћи да се припремају uybеnici у форматима прилагођеним за слепе и слабовиде и ученике који имају неку другу врсту инвалидитета“, каже наставница хармонике у музичкој школи у Београду Мирјана Михаиловић и једна од кључних особа Удружења „Инклузивна мрежа“.

„Интензивно радимо на описмењавању ученика на Брајевом писму и техничким могућностима припреме књига, односно уџбеника у адаптираним, прилагођеним форматима за ученике с инвалидитетом. Најтеже је конвертовати уџбенике из области математике, страних језика и музике. Пошто долазим из музичке школе, било је најприродније да успоставим сарадњу с колегама из Музичке школе “Исидор Бајић” с којима одраније сарађујемо. Знам да је, од пре пар година, од када су у школу дошли слепи ученици, школски тим за инклузију врло заинтересован, врло креативан и агилан у раду с њима. То нас је определило да ова школа добије ове софтвере и сигурни смо да ће их искористит на најбољи могући начин.

Моћи ћемо да припремамо и текстуалне уџбенике за наше слабовиде ученике, уз помоћ софтвера за оживљавање текста, док ћемо уз помоћ другог програма нотни текст моћи да претварамо у Брајево писмо, каже професорка Татјана Божић

Како смо сазнали од Мирјане Михаиловић, врденост софтвера, са чијим су се могућностима јуче упознали наставници и ђаци који ће га после обуке користити, износи око 120.000 динара.

Да би систем био заокружен, потребан је и специјални, скупи штампач који штампа материјале на Брајевој азбуци. У Новом Саду, за сада, постоји један у Савезу слепих слабовидих и један у Универзитетској библиотеци. Очекује се да ће школа срађивати с овим инстуицијама у коришћењу нових софтвера.

“У оквиру предмета Рачунарство и информатика у нашој школи већ три године имамо акцију коју зовемо “Помоћ пријатеља”. За наше слабовиде ученике уређујемо и приређујемо ноте, тако да могу што лакше да их користе. Нотне текстове сецкамо, увећавамо, израђујемо PDF-ovе који приказују по један такт на једној страни…

То је био наш заједнички посао: мене као наставника, и ученика, углавном трећег разреда, када се упознају с компјутерским програмом “сибелијус” за едитовање нота, и ученика четвртог разреда, који су као матуранти спремни да помогну”, каже професорица рачунарства и информатике Татјана Божић. “Овим, за нас новим софтверима, увешћемо нову делатност у оквиру наше наставе и рада. Моћи ћемо да припремамо и текстуалне uybеnikе за наше слабовиде ученике, уз помоћ софтвера за оживљавање текста, док ћемо уз помоћ другог програма нотни текст моћи да претварамо у Брајево писмо. “Оживљавање” текста је када штампани текст, рецимо, уџбеник, скенирате у одговарајућем софтверу, задате језик на којем вам је уџбеник написан и софтвер га буквално прочита“.

Две ученице су се већ пријавиле за рад на овим пројектима: Исидора Несторов из трећег ВИС-а и Емилија Чањи из трећег ТО. У ђачком тиму је Јован Мојашевић из првог разреда средње школе, који свира флауту, а спреман је да научи све о овим софтверима и њиховој примени. За то ће сви имати сталну подршку посвећеног тима “Инклузивне мреже”.

В. Црњански

Пише:
Пошаљите коментар
Инклузија у образовању - потребе против реалности

Инклузија у образовању - потребе против реалности

11.01.2015. 20:05 22:25