Марта Киш Бутерер: Часови ликовног оплемењују
НОВИ САД: Наставница ликовне културе у Основној школи „Петефи Шандор” Марта Киш Бутерер на годишњем конкурсу Удружења „Живојин Мишић” недавно је проглашена за једног од најбољих едукатора у Србији за време пандемије коронавируса.
Она је током епидемије на креативан начин осмислила на само теоријску наставу из ликовне културе већ и практичан део који су деца реализовала код куће. Бирала је материјале који су ђацима били надохват руке, попут воћа, поврћа, зрневља, старих це-деова и непрекидно их мотивисала да пусте машти на вољу, водећи се паролом „наставник је кључ свега”.
Наставница Киш Бутерер каже да је признање које додељује Удружење „Живојин Мишић” за њу потврда квалитетне и сјајне сарадње с ученицима у време када је било најтеже одржати контакт.
Нисам очекивала то признање, па сам зато још увек затечена, ипак, много значи јер сам дала све од себе када нам је било најтеже и када смо били принуђени на то да за време полицијског часа данима будемо изоловани, истиче Марта Киш Бутерер.
Како каже, од када је уведено ванредно стање у марту, свој посао је радила практично без радног времена.
Чини ми се да сам прикована седела за рачунаром 24 часа и тражила начин како да својим ученицима улепшам и обогатим дане изолације. Желела са да им пружим интересантан садржај, да забораве на сурову стварност и да кроз ликовну игру нешто и науче, вели наша саговорница.
Како истиче, признање јој је посебно драго јер је дошло од Удружења „Живојин Мишић” које зна да препозна и награди квалитетне наставнике и учитеље. Осим звања најбољег едукатора у Србији, изабрани наставници ће добити и 100.000 динара, које ће моћи да употребе да унапреде свој рад и реализују пројекте с децом.
Живимо у чудним околностима, из дана у дан, у неизвесним ситуацијама, што нам не дозвољава да много планирамо,каже наставница Киш Бутерер.
Још, како додаје, не зна како ће наменити новац, има неке „скице” у глави за нове пројекте, али још се нису искристализовале.
Битно је да тим новцем деци учење учиним што интересантнијим, али пре тога морам добро да ослушнем њихове жеље, па ћу тек тада знати да изаберем нове путеве и праве циљеве, каже наставница Киш Бутерер.
Како је наведено на сајту Удружења, критеријуми по којима се бирају најбољи едукатори у Србији су да су иновативни и проактивни, инспиративни и покретачи позитивних промена у свом послу и околини. Вреднује се колико су на часу у оквиру редовне наставе и својих предмета креативни, занимљиви и другачији, колико су добри примери деци, али и колико се у склопу наставе или vannastavnih активности додатно залажу за развијање ученика, њихових талената, знања и способности, колико подстичу на размишљање и страживање, на активизам, рад и труд.
С. Ковач