Marta Kiš Buterer: Časovi likovnog oplemenjuju
NOVI SAD: Nastavnica likovne kulture u Osnovnoj školi „Petefi Šandor” Marta Kiš Buterer na godišnjem konkursu Udruženja „Živojin Mišić” nedavno je proglašena za jednog od najboljih edukatora u Srbiji za vreme pandemije koronavirusa.
Ona je tokom epidemije na kreativan način osmislila na samo teorijsku nastavu iz likovne kulture već i praktičan deo koji su deca realizovala kod kuće. Birala je materijale koji su đacima bili nadohvat ruke, poput voća, povrća, zrnevlja, starih ce-deova i neprekidno ih motivisala da puste mašti na volju, vodeći se parolom „nastavnik je ključ svega”.
Nastavnica Kiš Buterer kaže da je priznanje koje dodeljuje Udruženje „Živojin Mišić” za nju potvrda kvalitetne i sjajne saradnje s učenicima u vreme kada je bilo najteže održati kontakt.
Nisam očekivala to priznanje, pa sam zato još uvek zatečena, ipak, mnogo znači jer sam dala sve od sebe kada nam je bilo najteže i kada smo bili prinuđeni na to da za vreme policijskog časa danima budemo izolovani, ističe Marta Kiš Buterer.
Kako kaže, od kada je uvedeno vanredno stanje u martu, svoj posao je radila praktično bez radnog vremena.
Čini mi se da sam prikovana sedela za računarom 24 časa i tražila način kako da svojim učenicima ulepšam i obogatim dane izolacije. Želela sa da im pružim interesantan sadržaj, da zaborave na surovu stvarnost i da kroz likovnu igru nešto i nauče, veli naša sagovornica.
Kako ističe, priznanje joj je posebno drago jer je došlo od Udruženja „Živojin Mišić” koje zna da prepozna i nagradi kvalitetne nastavnike i učitelje. Osim zvanja najboljeg edukatora u Srbiji, izabrani nastavnici će dobiti i 100.000 dinara, koje će moći da upotrebe da unaprede svoj rad i realizuju projekte s decom.
Živimo u čudnim okolnostima, iz dana u dan, u neizvesnim situacijama, što nam ne dozvoljava da mnogo planiramo,kaže nastavnica Kiš Buterer.
Još, kako dodaje, ne zna kako će nameniti novac, ima neke „skice” u glavi za nove projekte, ali još se nisu iskristalizovale.
Bitno je da tim novcem deci učenje učinim što interesantnijim, ali pre toga moram dobro da oslušnem njihove želje, pa ću tek tada znati da izaberem nove puteve i prave ciljeve, kaže nastavnica Kiš Buterer.
Kako je navedeno na sajtu Udruženja, kriterijumi po kojima se biraju najbolji edukatori u Srbiji su da su inovativni i proaktivni, inspirativni i pokretači pozitivnih promena u svom poslu i okolini. Vrednuje se koliko su na času u okviru redovne nastave i svojih predmeta kreativni, zanimljivi i drugačiji, koliko su dobri primeri deci, ali i koliko se u sklopu nastave ili vannastavnih aktivnosti dodatno zalažu za razvijanje učenika, njihovih talenata, znanja i sposobnosti, koliko podstiču na razmišljanje i straživanje, na aktivizam, rad i trud.
S. Kovač