Градиће се велетржница, замениће Кванташ
Ширење града и повећање броја становника довели су до тога да градске пијаце нису пођеднако доступне свим грађанима Новог Сада.
Осим тога, на просторима за ту врсту трговине робом често су гужве, уз недостатак паркинга, а једна од последица је и појава „дивљих” пијаца. Због тога урбанисти предлажу ширење мреже градских пијаца. Та мрежа тренутно обухвата десет пијаца, укључујући и Кванташ, а планирано је шест нових простора, као и место за велетржницу, која ће постепено преузимати функцију Кванташа, будући да је планирано његово затварање.
Концептуалним оквиром плана генералне регулације мреже пијаца, који је на раном јавном увиду до 15. августа, нови пијачни простори предвиђени су на сремској страни града, у Садовима и два на Мишелуку, али и на Адицама, Телепу и Клиси, а велетржница би требало да буде у Радној зони „Север 1”.
Приликом избора места за нове пијаце, урбанисти су узели у обзир факторе попут густине насељености, кретања потрошача, аутобуских линија, могућност паркирања, комуналне опремљености... Будући да „дивље” пијаце годинама уназад опстају на појединим местима, то указује на потребу становништа за трговином на одређеном простору па је и то био један од фактора који је утицао на одређивање места за нове пијаце.
Нова велетржница требало би да задовољи потребе града и ширег региона Војводине за снабдевањем свежим намирницама и другом робом, па у складу с тим треба обезбедити и изградити простор за дистрибуцију и продају. Узимајући у обзир положај у односу на градски саобраћај, могућности опремања инфраструктуром и непосредно окружење, урбанисти сматрају да велетржницу треба изградити у Радној зони „Север 1”, и то на површини око десет хектара. Будући да ће се трговина на велико уместо на Кванташкој пијаци обављати у велетржници, тај простор треба уредити и модерно опремити, тако да будући корисници, осим места за излагање и продају, добију и површину за складиштење робе, дораду, прераду и паковање производа. Тиме ће бити решен проблем паркирања камиона и неће бити потребе да таква возила саобраћају зеленим пијацама јер ће се достава робе обављати претежно путничким аутомобилима и сличним возилима.
Директор ЈКП „Тржница” Душан Бајић почетком године за „Дневник” је рекао да је у студији из 2012. године процењено да би велетржница требало да доноси између 100 и 200 милиона зараде на годишње нивоу.
Концептуални оквир плана генералне регулације мреже пијаца могуће је погледати радним данима од 9 до 14 часова у просторијама ЈП „Урбанизам” на Булевару цара Лазара 3, као и на сајту тог предузећа. Писани предлози, примедбе и сугестије подносе се, док траје увид, Градској управи за урбанизам и стамбене послове у Радничкој 2.
Ј. Вукашиновић