Грађани ће оцењивати одржавање чистоће
Одборници су на последњој седници Скупштине усвојили Предлог о изменама и допунама Одлуке о одржавању чистоће у Новом Саду, тако да ће се грађани убудуће једном годишње изјашњавати о квалитету услуга ЈКП “Чистоћа”.
Имајући у виду да то предузеће на свом сајту већ има анкету, у којој физичка и правна лица анонимно оцењују рад “Чистоће”, изјашњавање грађана неће представљати велику новину.
Одлука о одржавању чистоће обавезује ЈКП “Чистоћа” да једном годишње спроведе поступак “изјашњавања корисника о квалитету пружања комуналних услуга”. Предвиђено је да 15 дана након објављивања званичног позива за изјашњавање на сајту “Чистоће”, грађани дају свој суд о раду тог предузећа, као и квалитету пружених услуга. Међутим, још увек није прецизирано на који начин ће се то спроводити, да ли ће корисници имати понуђене опције у оквиру неке анкете, или ће пак своја запажања слати директно на адресу овог комуналног предузећа.
Како је у Предлогу наведено, уколико су резултати изјашњавања корисника такви да већина није задовољна пруженом комуналном услугом, Градска управа ће преиспитати рад предузећа, и уз анализу предложити мере за отклањање недостатака наведених у изјашњавању и доставити је Градском већу. Након разматрања анализе и предложених мера, Градско веће донеће акт којим ће наложити “Чистоћи” да отклони недостатке, у року не дужем од 90 дана.
Већина суграђана са којима смо разговарали сматра да “Чистоћа” солидно обавља посао, али да је много бахатих и неваспитаних грађана.
“Интересује ме како би се Новосађани понашали кад радници “Чистоће” три дана не би чистили за њима”, рекао нам је огорчени Л. П. и напоменуо да грађани још увек ништа не знају о селектовању, јер да имају свест о томе, не би опасан отпад бацали по зеленим површинама, националним парковима, у Дунав и на друга места која за то нису предвиђена.
Стари намештај се може рециклирати, продати или однети на депонију, а не како се то често дешава, да широм града поред контејнера стоје фотеље, и ве-це шоље.
Ј. В