„ДНЕВНИК” НА ЛИЦУ МЕСТА Шодрош премостила ТРИ ЧЕЛИЧНА МОСТА, следи побијање стубова четвртог новосадског моста преко Дунава
Радници кинеске компаније ЦРБЦ током лета поставили су помоћне мостове и на бачкој обали чиме је заокружено градилиште четвртог новосадског моста преко Дунава, у шта су се уверили ових дана репортери „Дневника”. Три челична моста, укупне дужине 838 метара, премостила су Шодрош између Рибарског острва и шпица Каменичке аде и дубоко ушла над водно огледало Дунава.
Како је ово технологија коју ЦРБЦ користи и код градње моста преко Дунава на траси Фрушкогорског коридора, између Петроварадина и Каћа, може се закључити да ће следећи корак бити и „забијање првог ашова” за темеље првих стубова, а потом и побијање бројних шипова. И док је ситуација са захтевима за неопходним дозволама за градњу и даље мирна, претпоставка је да се чека завршетак техничке контроле пројектне документације, рок за изградњу, постављен за 2025. годину, није мењан.
Према доступним подацима, радови би прво требало да почну на Булевару Европе, код раскрснице са Улицом Тоне Хаџића, одакле заправо почиње мост, односно вијадукт који ће одатле водити преко насипа до споја с мостом који се завршава на будућој кружној раскрсници са Карађорђевом улицом у Сремској Каменици, где се још укрштају и обилазница око Сремске Каменице, како будућа веза са Фрушкогорским коридором, те пут ка Беочину.
Нови мост, чију изградњу финансира држава са 175,5 милиона евра, требало би да буде завршен до 2025. године. Са прилазним вијадуктом, мост ће бити дуг око 2,6 километара, док ће главна конструкција изнад реке бити дуга 880 метара. Имаће две коловозне, са по две саобраћајне траке, биће широк скоро 30 метара, а имаће и обостране пешачке и бициклистичке стазе. Конструкцију над водом држаће три једнострука пилона од по 30 метара висине са 11 косих затега у паровима.
Са бачке стране, на мост ће се моћи попети с Булевара Европе код укрштања са Улицом Тоне Хаџића, док ће за саобраћај из попречних улица служити шест улазно-силазних рампи. За бицклисте и пешаке предвиђене су још четири такве рампе. На сремској страни мост ће излазити на кружни раскрсницу са одвојеним десним скретањима у свим смеровима, који воде ка Беочину, Сремској Каменици и ка будућем Фрушкогорском коридору. Пројектована брзина на мосту износи 80 км/х, а преко њега неће ићи тешки теретни саобраћај.
Стручњаци од новог моста очекују да смањи оптерећење на Мосту слободе за око 40 одсто, а на Варадинској дуги интензитет би требало да буде преполовљен. Уз то, растеретио би се саобраћај на Булевару ослобођења од Дунава до Футошке улице. Пројектант и извођач радова је кинеска компанија ЦРБЦ, док је номинални инвеститор ЈП „Коридори Србије”.
Иначе, предлогом ребаланса републичког буџета који је данас пред посланицима Скупштине Србије, за изградњу моста-обилазнице око Новог Сада са приступним саобраћајницама, како је службени назив овог пројекта, предвиђено је 1.770.000.000 динара, уместо оквирних 1,8 милијарди динара.
С. Крстић