Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„DNEVNIK” NA LICU MESTA Šodroš premostila TRI ČELIČNA MOSTA, sledi pobijanje stubova četvrtog novosadskog mosta preko Dunava

05.09.2023. 10:41 10:52
Piše:
Foto: Dnevnik (R. Hadžić)

Radnici kineske kompanije CRBC tokom leta postavili su pomoćne mostove i na bačkoj obali čime je zaokruženo gradilište četvrtog novosadskog mosta preko Dunava, u šta su se uverili ovih dana reporteri „Dnevnika”. Tri čelična mosta, ukupne dužine 838 metara, premostila su Šodroš između Ribarskog ostrva i špica Kameničke ade i duboko ušla nad vodno ogledalo Dunava.

Kako je ovo tehnologija koju CRBC koristi i kod gradnje mosta preko Dunava na trasi Fruškogorskog koridora, između Petrovaradina i Kaća, može se zaključiti da će sledeći korak biti i „zabijanje prvog ašova” za temelje prvih stubova, a potom i pobijanje brojnih šipova. I dok je situacija sa zahtevima za neophodnim dozvolama za gradnju i dalje mirna, pretpostavka je da se čeka završetak tehničke kontrole projektne dokumentacije, rok za izgradnju, postavljen za 2025. godinu, nije menjan.

Prema dostupnim podacima, radovi bi prvo trebalo da počnu na Bulevaru Evrope, kod raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića, odakle zapravo počinje most, odnosno vijadukt koji će odatle voditi preko nasipa do spoja s mostom koji se završava na budućoj kružnoj raskrsnici sa Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici, gde se još ukrštaju i obilaznica oko Sremske Kamenice, kako buduća veza sa Fruškogorskim koridorom, te put ka Beočinu.

Novi most, čiju izgradnju finansira država sa 175,5 miliona evra, trebalo bi da bude završen do 2025. godine. Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,6 kilometara, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima.

Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru. Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj.

Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskoj dugi intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice. Projektant i izvođač radova je kineska kompanija CRBC, dok je nominalni investitor JP „Koridori Srbije”.  

Inače, predlogom rebalansa republičkog budžeta koji je danas pred poslanicima Skupštine Srbije, za izgradnju mosta-obilaznice oko Novog Sada sa pristupnim saobraćajnicama, kako je službeni naziv ovog projekta, predviđeno je 1.770.000.000 dinara, umesto okvirnih 1,8 milijardi dinara.

S. Krstić

Autor:
Pošaljite komentar
Četvrti novosadski most i želja i potreba

Četvrti novosadski most i želja i potreba

18.06.2022. 09:56 13:12
Detalji projekta četvrtog mosta preko Dunava u Novom Sadu

Detalji projekta četvrtog mosta preko Dunava u Novom Sadu

09.03.2023. 11:39 11:50