Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ДНЕВНИК ИСТРАЖУЈЕ Идеја о изградњи новог моста датира још из 1951

07.08.2021. 08:59 09:03
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Новосадски одборници су на недавно одржаној Седници града усвојили план за изградњу четвртог моста, а идеја о њему и траси саобраћајног правца који сада називамо Булевар Европе датира још из 1951. године.

Иако се део јавности противи изградњи новог моста, већина одборника у Скупштини града мисли другачије.

Наиме недавно је Невладина организација „Свет и Дунав” поднела Уставном суду Србије уставну жалбу којом се тражи поништење одлуке којом је изградња моста у Новом Саду пројекат од националног значаја.

Сматрају да би се реализацијом овог пројекта „девастирало плавно подручје Каменичке аде, Дунавца и Шордоша у Новом Саду.”

Истовремено председник градског одбора ДШ-а Бојан Радојевић је на раније казао да је та одборничка група у вези са планом уздржана из неколико разлога. Не споре чињеницу да је изградња моста добра ствар, али сматрају између осталог да у Футогу и Бегечу у 21 веку и даље скелом прелазе Дунва, те да је за просторни план и организацију простора Србије било далеко значајније да се направе мостови који су узводно.

Заменик градоначелника Милан Ђурић појаснио је да за оправданост изградње новог моста најбоље показују статистички подаци од прошле године који говоре о томе да Нови Сад расте, да има више од 400.000 становника и 120.000 регистрованих возила и да овакав раст захтева четврти мост који ће омогућити растерећење најоптерећенијег путног правца у граду, од Моста Слободе, до Желелезничке станице, дуж Булевара ослобођења.

Генерални пројекат обухватиће: мост, приступне саобраћајнице, бициклистичко и пешачко повезивање са окружењем као и решавање саобраћајне повезаности Сремске Каменице, Телепа, Лимана као и подручја Каменичке аде и Рибарског острва са планираним мостом преко Дунава.

Како је и појашњено раније план новог моста предвиђа повезивање сремске стране са градом, али и растерећење саобраћаја, што би у многоме требало да помогне свима који живе преко Дунава.

Мост ће повезивати државне путеве: Срем, Мачву, Посавину и Семберију са Бачком и олакшати становницима ових регија приступ Новом Саду и повезаће се са Фрушкогориским коридором.


Вучевић: Мост за разгледнице из Новог Сада

Три предлога идејних решења за четврти мост преко Дунава са обилазницом представљени су у мају републичким и градским челницима у Градској кући у Новом Саду. Представници кинеске компаније ЦРБЦ изнели су предлоге како би мост између Новог Сада и Сремске Каменице могао да изгледа градоначелнику Новог Сада Милошу Вучевићу и министру грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томиславу Момировићу.

- Чека нас озбиљан посао око експропријације и са бачке и са сремске стране. Верујем да ћемо бити способни да ово урадимо у најкраћим мугућим роковима, поштујући сва правила и да ћемо добити оно што смо кинеским партнерима јасно нагласили: желимо да овај мост буде на разгледницама из Новог Сада. Много је компликовано и технички врло изазовно питање, али је уживање када имате могућност да радите на оваквом пројекту - нагласио је Вучевић и додао да је овај посао за њега животна привилегија.


Ту су нове кружне раскрснице предвиђене на траси продужетка Булевара Европе и улица које га секу: Хероја Пинкија, 1300 каплара и улице Рибарско острво. Кружни ток у Сремској Каменици представљаће директну везу моста на десној обали Дунава.

У плану је појашњено да након Рибарског острва, коридор са Булевара Европе прелази преко Дунава на сремску страну. На овом потезу, све до прикључења на државни пут планирана је мостовска конструкција са по две возне траке за сваки смер и обостраним бициклистичким и пешачким стазама.

Бициклистичке стазе на мосту иду од Сремске Каменице до везе са Рибарским острвом па даље настављају испод моста. У том смислу се планирају два пара бициклистичких рампи. Један је у зони кружне (елипсасте) раскрснице која води ка Рибарском острву и Каменичкој ади, а други по силаску са централних распона моста преко Дунава на новосадској страни (веза за Каменичку аду и планирану међународну марину). Ове планиране везе бициклистичких стаза на мосту  са оним испод моста омогућују везу са целокупном мрежом бициклистичких стаза Града Новог Сада. Ту се пре свега мисли и на везу са Међународном бициклистичком стазом  која се остварује испод моста, а на постојећем одбрамбеном насипу. Са новосадске стране испод надвожњака и самог моста пружају се паралелне саобраћајнице на површини самог терена. Саобраћајни профил ових паралелних саобраћајница све до Улице 1300 каплара треба да буде минимално са по две коловозне траке од којих је свака са по две возне траке по смеру. Паралелно са њима обострано се морају протезати и двосмерне бициклистичке стазе као и тротоари.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је раније казао да ће новом мосту име изабрати Новосађани.

Слађана Аничић Илић

Фото: Р. Хаџић, Ф. Бакић

Пише:
Пошаљите коментар