Деца и родитељи научили да користе дигиталне уџбенике
Ученици и родитељи првог и петог разреда Основне школе „23. октобар“ имали су прилику кроз шест засебних интерактивних предавања да сазнају како се користе дигитални уџбеници, у чему су им помогли чланови Едукативног клуба – ученичке организације школе.
Обука је одржана од децембра до 1. фебруара. Модератор је била учитељица Татјана Крстић, а реализовали су је ђаци осмог разреда Лидија Светек, Тара Живојинов, Деспот Лазић, Маја Шево и Матеј Петрик.
– Родитељи и ученици су упознати са садржајем, начином приступа платформи е-учионица, регистрацији, откључавању е-издања и коришћењу мултимедијалног PDF uybеnika – каже Татјана Крстић. – Јединствена образовна платформа „ИК Клет, Нови Логос и Фреске“ пружа професионално учење, прилагођено сваком појединцу. Модеран приступ кроз е-уџбенике нуди разноврсне материјале, од филмова, анимација, симулација, интерактивних вежби, преко галерије фотографија, додатних материјала и корисних линкова, игара, графичких приказа, тестова, вежби до домаћих задатака. И што је врло важно, пружа могућност праћења и анализе рада и напретка ученика и одељења.
Према речима Татјане Крстић, деци је наглашено да треба да искористе активационе кодове које су добили бесплатно у сваком купљеном уџбенику. Ученици су радо решавали интерактивне задатке и били одушевљени и мотивисани оваквим начином рада. У склопу овог процеса подршке савременој настави, спроведено је истраживање о ставу родитеља, доступности и примени ИКТ у ваншколском животу ученика.
Истраживање је показало на узорку од 44 испитаника првог разреда да сви ученици користе савремене технологије. Њих 35 или 78 одсто користи рачунар, 26 ученика или 59 одсто има таблет, а 31 ђак или 70 одсто користи мобилни телефон. Едукативне игре у циљу учења користи 86 одсто ученика, а 98 одсто родитеља жели да омогући свом детету да употребљава дигиталне уџбенике, те сматра оваква предавања квалитетним и корисним.
Резултати истраживања на узорку од 25 испитаника петог разреда указују на то да сви ученици тог разреда користе савремене технологије. Двадесет троје деце или 92 одсто њих користи рачунар, 11 таблет или 44 одсто, док 21 ученик или 84 одсто има мобилни телефон. Од испитаника, њих 92 одсто већ користи едукативне игре за учење, а сви родитељи желе да омогуће свом детету да користи дигиталне уџбенике и сматра корисним оваква предавања.
Како каже Татјана Крстић, богат садржај платформе намењен је модерној, динамичној и креативној настави и биће коришћен у циљу мотивације ученика за учење на савремен начин. И наставници су упознати са овом платформом кроз стручно предавање на седници Наставничког већа.
З. Милосављевић