Крах луксуза у једној објави ТИКТОК ГЕНЕРАЦИЈА ИЗ КИНЕ РУШИ ЦАРСТВО ОД 400 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРА! Ево како ташну од 38.000 долара можете да платите само 250
Глобално тржиште луксузне моде, процењено на чак 400 милијарди долара, уздрмано је готово преко ноћи – а за то је заслужна не криза, већ TikTok-style покрет из Кине.
Према извештајима са друштвених мрежа, продаја највећих луксузних брендова попут Louis Vuittona, Guccija, Хермèса и Chanela бележи озбиљан пад, нарочито у Кини, једном од кључних тржишта за ову индустрију.
На платформи X (бивши Twitter), кинески инфлуенсери и модни креатори објављују виралне видео снимке и објаве које разоткривају, како тврде, "праву вредност" луксузних производа. Они тврде да су цене брендова напумпане без реалног основа, да квалитет више не оправдава цену и да се куповина луксуза користи искључиво ради статуса – који више не функционише у дигиталном добу.
China just destroyed the $400B global BIG luxury Brands market in a week.
Sales are plummeting for LV, Gucci, Hermès, Chanel
Chinese creators are exposing the truth...
Thread🧵 pic.twitter.com/Ctt4Hl7prn— ZOYA ✪ (@Zoya_ai) April 23, 2025
Једна од објава која је привукла највише пажње долази од профила Zoya_ai, која наводи да је Кина "уништила тржиште луксузних брендова у вредности од 400 милијарди долара – у само једној недељи."
Луксузни брендови увелико зависе од кинеског тржишта, где је младим и богатим потрошачима до сада куповина дизајнерских комада била питање престижа. Међутим, нова генерација дигитално писмених купаца мења правила игре – више се не купује да би се показало, већ се тражи аутентичност, транспарентност и функционалност.