Krah luksuza u jednoj objavi TIKTOK GENERACIJA IZ KINE RUŠI CARSTVO OD 400 MILIJARDI DOLARA! Evo kako tašnu od 38.000 dolara možete da platite samo 250
Globalno tržište luksuzne mode, procenjeno na čak 400 milijardi dolara, uzdrmano je gotovo preko noći – a za to je zaslužna ne kriza, već TikTok-style pokret iz Kine.
Prema izveštajima sa društvenih mreža, prodaja najvećih luksuznih brendova poput Louis Vuittona, Guccija, Hermèsa i Chanela beleži ozbiljan pad, naročito u Kini, jednom od ključnih tržišta za ovu industriju.
Na platformi X (bivši Twitter), kineski influenseri i modni kreatori objavljuju viralne video snimke i objave koje razotkrivaju, kako tvrde, "pravu vrednost" luksuznih proizvoda. Oni tvrde da su cene brendova napumpane bez realnog osnova, da kvalitet više ne opravdava cenu i da se kupovina luksuza koristi isključivo radi statusa – koji više ne funkcioniše u digitalnom dobu.
China just destroyed the $400B global BIG luxury Brands market in a week.
Sales are plummeting for LV, Gucci, Hermès, Chanel
Chinese creators are exposing the truth...
Thread🧵 pic.twitter.com/Ctt4Hl7prn— ZOYA ✪ (@Zoya_ai) April 23, 2025
Jedna od objava koja je privukla najviše pažnje dolazi od profila Zoya_ai, koja navodi da je Kina "uništila tržište luksuznih brendova u vrednosti od 400 milijardi dolara – u samo jednoj nedelji."
Luksuzni brendovi uveliko zavise od kineskog tržišta, gde je mladim i bogatim potrošačima do sada kupovina dizajnerskih komada bila pitanje prestiža. Međutim, nova generacija digitalno pismenih kupaca menja pravila igre – više se ne kupuje da bi se pokazalo, već se traži autentičnost, transparentnost i funkcionalnost.