broken clouds
9°C
30.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1557
usd
112.4119
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

УЧИЛИ СУ ВАС ДА ДРЖИТЕ ВОЛАН НА 10 И 2? Стручњаци кажу НЕ, НИКАКО, ОВО ЈЕ ПРАВИЛНО!

29.01.2025. 20:04 20:09
Пише:
Извор:
Дневник, Јутарњи
vozač
Фото: Pixabay

Инструктори у ауто-школама препоручују држање руку у положају „10 и 2“, али постоји лакши и природнији начин.

Основa сигурне вожње је правилно држање управљача. 

Иако већина инструктора у ауто-школама својим ученицима препоручује држање руку у положају као казаљке сата на „10 и 2“, данас су препоруке нешто другачије.

Када је реч о овом питању, свако има свој став – није реткост видети лежерне возаче са једном руком на врху волана или неискусне возаче с прекрштеним рукама.

Зашто „10 и 2“ више није најбољи положај?

Држање управљача у положају „10 и 2“ постало је општеприхваћено јер се веровало да виши положај руку даје већу контролу и сигурност. Међутим, доласком модерних аутомобила, препоруке су се промениле.

Иако је „10 и 2“ дуго био омиљен положај инструктора, данас се препоручује нешто нижи положај руку – попут казаљки усмерених на „9 и 3“.

Који је исправан положај?

RACV сада препоручује да возачи држе управљач у положају „9 и 3“, јер омогућава бољу стабилност и лакше маневрисање при мањим брзинама. Такође, олакшава приступ командама као што су показивачи правца и брисачи, али и смањује ризик од повреда у случају судара.

„Најважније је пронаћи идеалан положај са обе руке на управљачу“, закључује Морис.

Главни разлози за ову промену су:

Већа безбедност у случају активирања ваздушних јастука

Лакши и природнији положај за руке, што смањује замор

Боља контрола и стабилност управљања

Како ваздушни јастуци утичу на положај руку?

Силвија Морис, руководилац образовања Аустралијског аутоклуба (RACV), објашњава да је традиционални положај „10 и 2“ некада био стандард, али да се све променило увођењем ваздушних јастука, пише Drive.

vozač
Фото: Pixabay

„Превисоко држање управљача може повећати ризик од повреда руку, шаке и лица у случају судара. Ако возач држи руке на „10 и 2“, а дође до незгоде, ваздушни јастуци могу изазвати повреде. Возачи неће моћи да контролишу положај руку, што може довести до повреда прстију, главе или костију.“

Такође, положај „10 и 2“ је био користан у доба када аутомобили нису имали серво управљач. Раније је било потребно уложити више снаге за окретање волана, а повлачење руку надоле било је најефикаснији начин да се то постигне.

Извор:
Дневник, Јутарњи
Пише:
Пошаљите коментар