Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

UČILI SU VAS DA DRŽITE VOLAN NA 10 I 2? Stručnjaci kažu NE, NIKAKO, OVO JE PRAVILNO!

29.01.2025. 20:04 20:09
Piše:
Izvor:
Dnevnik, Jutarnji
vozač
Foto: Pixabay

Instruktori u auto-školama preporučuju držanje ruku u položaju „10 i 2“, ali postoji lakši i prirodniji način.

Osnova sigurne vožnje je pravilno držanje upravljača. 

Iako većina instruktora u auto-školama svojim učenicima preporučuje držanje ruku u položaju kao kazaljke sata na „10 i 2“, danas su preporuke nešto drugačije.

Kada je reč o ovom pitanju, svako ima svoj stav – nije retkost videti ležerne vozače sa jednom rukom na vrhu volana ili neiskusne vozače s prekrštenim rukama.

Zašto „10 i 2“ više nije najbolji položaj?

Držanje upravljača u položaju „10 i 2“ postalo je opšteprihvaćeno jer se verovalo da viši položaj ruku daje veću kontrolu i sigurnost. Međutim, dolaskom modernih automobila, preporuke su se promenile.

Iako je „10 i 2“ dugo bio omiljen položaj instruktora, danas se preporučuje nešto niži položaj ruku – poput kazaljki usmerenih na „9 i 3“.

Koji je ispravan položaj?

RACV sada preporučuje da vozači drže upravljač u položaju „9 i 3“, jer omogućava bolju stabilnost i lakše manevrisanje pri manjim brzinama. Takođe, olakšava pristup komandama kao što su pokazivači pravca i brisači, ali i smanjuje rizik od povreda u slučaju sudara.

„Najvažnije je pronaći idealan položaj sa obe ruke na upravljaču“, zaključuje Moris.

Glavni razlozi za ovu promenu su:

Veća bezbednost u slučaju aktiviranja vazdušnih jastuka

Lakši i prirodniji položaj za ruke, što smanjuje zamor

Bolja kontrola i stabilnost upravljanja

Kako vazdušni jastuci utiču na položaj ruku?

Silvija Moris, rukovodilac obrazovanja Australijskog autokluba (RACV), objašnjava da je tradicionalni položaj „10 i 2“ nekada bio standard, ali da se sve promenilo uvođenjem vazdušnih jastuka, piše Drive.

vozač
Foto: Pixabay

„Previsoko držanje upravljača može povećati rizik od povreda ruku, šake i lica u slučaju sudara. Ako vozač drži ruke na „10 i 2“, a dođe do nezgode, vazdušni jastuci mogu izazvati povrede. Vozači neće moći da kontrolišu položaj ruku, što može dovesti do povreda prstiju, glave ili kostiju.“

Takođe, položaj „10 i 2“ je bio koristan u doba kada automobili nisu imali servo upravljač. Ranije je bilo potrebno uložiti više snage za okretanje volana, a povlačenje ruku nadole bilo je najefikasniji način da se to postigne.

Izvor:
Dnevnik, Jutarnji
Piše:
Pošaljite komentar