broken clouds
4°C
25.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1056
usd
112.0199
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

„ПРИЧАЈ МИ О ЉУБАВИ” И ДРУГЕ НОВИНЕ У БАЛЕТУ СНП-а: Под за савремени покрет и другачији језик

24.01.2025. 09:45 09:54
Извор:
Дневник
балет
Фото: Дневник/ И. Бурић

Уз интензивне звуке клавирске музике, покојег видно загрејаног играча у пролазу, јуче је испред сале за вежбање Балет Српског народног позоришта одржана конференција за новинаре на којој је представљен рад на новој представи “Причај ми о љубави”.

Том приликом откривено је да је у недељу, целодневним радом, постављен нови под у балетској сали, такозвани спранг флор. 

- Као што видите, ужурбано је овде код нас у Српском народном позоришту на трећем спрату где је дирекција Балета и наша једина балетска сала која је добила коначно тај свој под који нам је био потребан - почела је директорка Балета СНП Аја Јунг најаву рада на представи “Причај ми о љубави”. - Тренутно је у току час Ериберта Верардија из Вероне. Након тога су пробе за продукције које нас очекују, “Копелија”,  24. и 25. јануара, те “Дон Кихот” 13. и 14. фебруара, када очекујемо и госте, првакињу Државне опере из Беча Људмилу Коновалову ,и Виктора Кашету, првака Холандског националног балета из Амстердама.

Представа “Причај ми о љубави” биће диптих који ће премијерно бити изведен 1. марта. Чине је “Елегија” кореографа Енрика Морелија и “Балкон љубави” Ицика Галилија. Иако обједњињене у јединствену причу, реч је о две технички и естетски различите поставке двојице веома успешних кореографа на међународној сцени савремене игре. 

Савремена надоградња

У недељу 19. јануара од шест ујутру па до после поноћи, постављан је нови под, такозвани спранг флор. Инвестицију за коју јуче није била изведена тачна рачуница обезбедила је Покрајинска влада, а Аја Јунг се јуче присетила како је он први пут у СНП-у био донесен из Удина и враћен одмах сутра, 2009. када је на Београдском фестивалу игре гостовао Михаил Баришњиков, који без њега не игра. 

„Постоји тај фиксни под, преко њега је залепљен нови под, као савремена  надоградња”, објаснила је Аја Јунг, додавши да таква подлога у Србији постоји још само у Народном позоришту у Београду и њеној приватној школи”.

Енрико Морели је кореограф из Италије који је управо са “Елегијом” гостовао на Београдском фестивалу игре 2024. године, у изведби трупе “ММ”. Сада ће је прилагодити и покушати да изведе нову верзију, у складу са балетским ансамблом СНП-а.

- Част ми је што сам овде и што ова представа ставља моје уз име Ицика Галилија, кореографа којег веома ценим. Ова поставка “Елегије” ће изгледати другачије од оригиналне, имаће много више играча. Тема је топлина, љубав и један велики загрљај. На комаду сам почео да радим у време пандемије короне, када нам је свима био потребан загрљај - рекао је Морели. - Креирајући комад из потребе да будемо заједно, загрљени, одабрао сам музику свог омиљеног композитора, Шопена, али и стихове Марианђеле Гвартијери, који се користе као лајтмотив. Млади италијански композитор Ђузепе Роса је све то уобличио и створена је једна врло снажна кореографија. У Новом Саду процес је у току. Упознао сам добро играче, они су сјајни, желе да уче. Радили су на класици и за њих је велика новина савремени покрет и другачији језик, али су веома вредни и знатижељни.

Кореограф другог дела диптиха, “Балкон љубави”, Ицик Галили, није био јуче ту. У СНП-у са ансамблом раде његови асистенти , па је Аја Јунг рекла да је тај комад у потпуности различит од “Елегије”. Користи највише латино музику Педра Переза из друге половине 20. века, чувену песму “Historia de amor”.

- Галили међу играче уноси акробатске вештине, много хумора и комике. Сушта супротност првом делу представе и управо мислим да ће то чинити ову представу веома, веома занимљивом - навела је Аја Јунг.

Техника поставила сцену за „Копелију”

Техника Српског народног позоришта поставила је сцену за извођење балета “Копелија” вечерас и сутра. Директорка Балета Аја Јунг нема информације о продаји карата и евентуалним сметњама у одржавању овог догађаја, у светлу неколицине отказаних представа на репертоару СНП-а последњих седам дана. 

Познат јој је, с друге стране, податак да је “Крцка Орашчића” око Нове године видело 11 хиљада људи, а изнела је и запажања да је балет уметност где играчи сваког дана морају бити у балетској сали. Не због публике, него због себе.„Иначе - тело, њихов инструмент, зарђа. Не може да се упали на дугме”, рекла је, између осталог, директорка Балета СНП-а. „Наш ансамбл има доста странаца. То су млади људи и оно што их овде задржава је оно што можемо да им понудимо у балетској сали”.

У гостима Српског народног позоришта и конференције за новинаре јуче је био и Јакопо Годани, кореограф који је често био гост Београдског фестивала игре, где му је уручено признање “Јован Ћирилов”. Аја Јунг га је најавила као будућег сарадника, а новинарима је рекао да кад читаву годину не дође у Србију, осећа носталгију, јер је веома заволео ову земљу и њен народ.

- Јако ми се допада тај готово примитивни језик, веома сличан оном који ја гајим, начин комуникације, радозналост људи и њихов поглед на уметност - навео је Годани. - Веома ми је важна веза са Београдским фестивалом игре који подржава нас уметнике. Данас је јако важно подржати уметнике и мој прелазак у Нови Сад сматрам веома важним. Осећам одговорност да померим ствари унапред, да подржим уметнике у овој земљи и њиховој борби за промене, за будућност. Спремни смо за борбу! 

Текст и фото: И. Бурић

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар