Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТРЖИШТЕ ИСТОКА ВЕЛИКИ ПОТЕНЦИЈАЛ ЗА ИНОВАТИВНА ПРЕДУЗЕЋА Српски стартапови хоће у Азију, а нарочито циљају Монголију

22.11.2024. 11:04 11:19
Пише:
startup
Фото: Pixabay.com

Највећи број стартапа у Србији планира извоз на тржиште Азије и то њих 63 посто, док је међу конкретним држава на чије тржиште већина планира да закорачи Монголија на првом јесту. 

У ту државу би да извози чак 44 одсто српских старапова. Иновативне компаније ово тржиште као своје „мету” виде највише због потражње за њиховим производом или услугом у тој земљи и величини тржишта. Неки иноватори одређена тржишта бирају и због мањка конкуренције (31 одсто) и због једноставности административних процедура.

Далеки исток је за многе и даље обавијен велом мистерије

Државни секретар из Министарства привреде Владимир Арсеновић навео је да је Србија захваљујући добро образованом кадру и географској локацији најатрактивнија дестинација за инвестиције у региону.

- Србија је најатрактивнија инвестициона дестинација у региону, која је привукла 4,5 милијарди евра страних директних инвестиција у прошлој години. Чак око 60 одсто ових инвестиција за цео Западни Балкан, слило се у нашу земљу – рекао је Арсеновић на обележавању почетка Глобалне недеље предузетништва и Pop-ap Export Huba у Нишу, у оквиру пројекта StarTech.

60 одсто инвестиција за Западни Балкан слило се у нашу земљу

63 одсто стартапа планира извоз у Азију

Он је и додао да од великог значаја могу бити контакти са инвеститорима из земаља Далеког истока, јер је то прилика да им се упути позив да улажу у нашу земљу.

Шетогодишњи програм подршке

Подсетимо, StarTech је шестогодишњи пројекат подршке иновацијама и дигиталној трансформацији привреде који спроводи НАЛЕД у сарадњи са Владом Србије, а који финансира компанија Philip Morris.

Општи циљ програма је убрзање раста српских компанија и трансформација традиционалне економије у дигиталну, извозно оријентисану економију засновану на знању и иновацијама.

 Јелена Прерадовић Стевановић из компаније Philip Morris Srbija рекла је да је улагање у иновације веома значајно те да је посебно битно да велики бизниси подрже мале, као што они то чине годинама уназад.

- Далеки исток је за многе и даље обавијен велом мистерије. Многи од оних који су га већ освојили су данас и ове недеље са нама и верујем да нећу бити једини који ће њихова искуства упијати као што су се некада Европљани скупљали око Марка Пола да чују његове приче – истакао је директор за конкурентност и инвестиције у НАЛЕД-у Душан Васиљевић. 

Е. Д. Н.

 

 

 

Извор:
Dnevnik.rs
Пише:
Пошаљите коментар