TRŽIŠTE ISTOKA VELIKI POTENCIJAL ZA INOVATIVNA PREDUZEĆA Srpski startapovi hoće u Aziju, a naročito ciljaju Mongoliju
Najveći broj startapa u Srbiji planira izvoz na tržište Azije i to njih 63 posto, dok je među konkretnim država na čije tržište većina planira da zakorači Mongolija na prvom jestu.
U tu državu bi da izvozi čak 44 odsto srpskih starapova. Inovativne kompanije ovo tržište kao svoje „metu” vide najviše zbog potražnje za njihovim proizvodom ili uslugom u toj zemlji i veličini tržišta. Neki inovatori određena tržišta biraju i zbog manjka konkurencije (31 odsto) i zbog jednostavnosti administrativnih procedura.
Daleki istok je za mnoge i dalje obavijen velom misterije
Državni sekretar iz Ministarstva privrede Vladimir Arsenović naveo je da je Srbija zahvaljujući dobro obrazovanom kadru i geografskoj lokaciji najatraktivnija destinacija za investicije u regionu.
- Srbija je najatraktivnija investiciona destinacija u regionu, koja je privukla 4,5 milijardi evra stranih direktnih investicija u prošloj godini. Čak oko 60 odsto ovih investicija za ceo Zapadni Balkan, slilo se u našu zemlju – rekao je Arsenović na obeležavanju početka Globalne nedelje preduzetništva i Pop-ap Export Huba u Nišu, u okviru projekta StarTech.
60 odsto investicija za Zapadni Balkan slilo se u našu zemlju
63 odsto startapa planira izvoz u Aziju
On je i dodao da od velikog značaja mogu biti kontakti sa investitorima iz zemalja Dalekog istoka, jer je to prilika da im se uputi poziv da ulažu u našu zemlju.
Šetogodišnji program podrške
Podsetimo, StarTech je šestogodišnji projekat podrške inovacijama i digitalnoj transformaciji privrede koji sprovodi NALED u saradnji sa Vladom Srbije, a koji finansira kompanija Philip Morris.
Opšti cilj programa je ubrzanje rasta srpskih kompanija i transformacija tradicionalne ekonomije u digitalnu, izvozno orijentisanu ekonomiju zasnovanu na znanju i inovacijama.
Jelena Preradović Stevanović iz kompanije Philip Morris Srbija rekla je da je ulaganje u inovacije veoma značajno te da je posebno bitno da veliki biznisi podrže male, kao što oni to čine godinama unazad.
- Daleki istok je za mnoge i dalje obavijen velom misterije. Mnogi od onih koji su ga već osvojili su danas i ove nedelje sa nama i verujem da neću biti jedini koji će njihova iskustva upijati kao što su se nekada Evropljani skupljali oko Marka Pola da čuju njegove priče – istakao je direktor za konkurentnost i investicije u NALED-u Dušan Vasiljević.
E. D. N.