МИНИ САЈАМ ПРЕДУЗЕТНИШТВА У КИКИНДИ Место где се старе занатлије окупљају, расту и помажу заједници
Идеја о организацији „Мини сајма предузетништва“ на градском тргу у Кикинди у оквиру манифестације „Дани лудаје“ потекла је од самих предузетника, који су имали потребу да буду видљивији и директно понуде своје производе на месту са великом фреквенцијом људи.
С почетка је сајамски простор био ограничен на један пластеник, али како је интересовање расло, тако је сајам и проширен и данас заузима много већи излагачки простор.
– У почетку је организација укључивала већи број људи, али како смо се усталили, данас се све свело на троје људи који већ рутински одрађују свој део посла – рекла је Сандра Станковић из Удружења предузетника Кикинде и истакла да је ефикасност и међусобна координација предузетника кључ успеха „Мини сајма“. – То је јединствена прилика да продамо оно што смо припремали месецима унапред и да се представимо посетиоцима који можда нису чули за нас.
„Мини сајам“ сваке године посети велики број људи, а на овогодишњем, 17. по реду, било је 70.000 посетилаца, а само из Румуније њих 19.000, што јасно показује раст и значај ове манифестације. Осим занатлија, на сајму излажу и пољопривредна газдинства, чији производи изазивају велико интересовање. Такође, ту су и удружења и предузетничке радње које користе ову прилику да рекламирају своје производе и услуге. У Удружењу предузетника Кикинде, које окупља занатлије и друге предузетнике, наглашавају важност традиционалних и уметничких заната, као и заједничког ангажовања на хуманим циљевима.
– Нас не везују само потребе које имамо од чланства, него и пријатељска спона коју негујемо током свих година постојања – истакла је Станковић и додала да су у Удружењу ипак најактивнији чланови занатлије, будући да је њима највише потребна помоћ око писања пројеката, а повезани су учешћем на „Мини сајму“ и на другим манифестацијама које организује Туристичка организација Града Кикинде.
Удружење предузетника Кикинде активно је у организацији хуманитарних акција, па тако помажу и здравственим институцијама, као и појединцима који болују од тешких болести. Такође, удружење има кључну улогу у повезивању предузетника и омогућавању им да заједнички реше проблеме који се појављују, било кроз састанке са градским структурама или међусобну пословну сарадњу.
– Чланство је као традиционални ћилим где су уткане све боје – рекла је наша саговорница. – У Удружењу су заступљени разни стари занати: шивење, ткање, вез, сарачки, опанчарски, иконописање, столарски, сајџијски, али и новији, па тако међу члановима има и молера, угоститеља, књиговођа и аутомеханичара.
Како је Станковић нагласила, мисија Удружења је да утиче на свест људи да се удруже око хуманог циља и развијају осећај емпатије, што данас, како је рекла, нажалост недостаје. Како је Кикинда мали град у ком се сви познају, Удружење представља снажну карику која повезује старе занатлије и, иако можда нису сви чланови увек присутни, када је неко у невољи, сви се одазову.
– Добра сарадња са градском управом нам помаже да опстанемо и планирамо неке будуће пројекте. Добра повезаност у оквиру Удружења довела нас је до међусобне пословне сарадње, до пријатељских односа и до међусобног ослонца и подршке. Иако „удружење“ може звучати хладно и пословно, ми прво пружимо руку једни другима за топао, другарски стисак, а тек онда причамо о послу – закључила је Сандра.
Пројекат „Стари занати - нова шанса” реализује Дневник Војводина прес, а суфинансира Покрајински секретаријат за културу, јавно информисање и односе са верским заједницама. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.