ПРЕ 25 ГОДИНА У БОМБАРДОВАЊУ СРУШЕН НОВОСАДСКИ МОСТ-ХЕРОЈ Чудо архитектуре, дуго је одолевао ГРАЂАНИ ПАЛИЛИ СВЕЋЕ
Усред ноћи, 26. априла 1999. године, детонације су пробудиле Нови Сад, као никада до тада тоне експлозива сручиле су се на град. НАТО пројектили гађали су и погодили чувени Жежељев мост.
Мост је данима пре тога пркосно одолевао, због чега је прозван "мучеником", али истовремено и мостом "херојем".
Данима рањаван, није издржао и у 1.20 сати суновратио се у реку тог кобног 26. априла. Новосађани су се ујутру окупили на самој обали, остављајући цвеће и палећи свеће.
Мост пре рушења је гађан чак 12 пута и 22. априла у 15.10 са чак четири пројектила, али је ипак посустао 26. априла. Ратног априла мост је био погођен са најмање петнаест пројектила, од којих су 26. априла били пресудни. Приликом пада, бетонско-армирана конструкције и лукове је прогутао Дунав, а остаци крајева моста остали су као подсетник да се некада налазио на том месту.
Тада су Новосађани остали и без трећег моста, а обале Дунава више није ништа повезивало, сем сплавова и чамаца. Његовим рушењем, више од 40.000 становника сремске стране остало је без воде, а Новосађани су се неколико дана патили са водоснабдевањем због пресеченог главног доводника. Ангажоване су и цистерне, а дуго времена грађани сремске стране имали су само техничку воду, док су ону за пиће куповали или набављали из јавних чесми, отворених широм града.
Подсетимо, Жежељев мост је грађен од пренапрегнутог бетона, грађен је од 1957, а у саобраћај је пуштен 1961. године поводом Дана ослобођења града 23. октобра. Дело чувеног инжењера Бранка Жежеља, радила је “Мостоградња”, а овај друмско-железнички мост дужине 446 метара и ширине 21,50 метара и био је део међународне железничке линије.
Деветнаест година од рушења, у свој својој блиставој лепоти, белим грандиозним луковима, Жежељев мост од 1. септембра 2018. године поново грли сремску и бачку обалу, када је у присуству Александра Вучића, председника Србије, и Јоханеса Хана, европског комесара, свечано пуштен за друмски и бициклистички саобраћај, као и за пешаке.
Назван је Железничко-друмски мост преко Дунава, али га Новосађани и даље зову Жежељев мост.
Само старе слике подсећају на мост чувеног архитекте, чувен и по томе што су се млади утркивали у храбрости, такмичећи се у томе ко ће смети да се попне на један од његових лукова, неки пешке, неки чак и моторима.