НОВИНЕ У ПРОСВЕТИ: РАЗРЕДНИ СТАРЕШИНА ће пажљивије пратити понашање сваког ђака, слати извештаје, САСТАВЉАТИ "ДОСИЈЕ"
Разредне старешине у школама широм Србије од овог месеца добијају додатну повишицу, али и другачију, још одговорнију улогу у свакодневном школском раду.
Славица Ђукић Дејановић, министарка просвете, истакла је недавно да родитељи бескрајно воле своју децу, али да често немају објективан угао гледања, те да разредне старешине имају све већу улогу јер, иако не могу да познају у душу сваког од 30 ученика у одељењу, познају 4 различита типа деце:
просечну децу,
децу која су повучена у себе,
децу која су врло отворена,
децу која су склона прављењу и неких инцидентних ситуација.
- (Разредне старешине) Мораће да имају различит приступ према родитељима свих тих категорија. Због тога смо сматрали да су неопходни и награда и то минимално повећање финансија које добијају разредне старешине у процесу награђивања - рекла је министарка Ђукић Дејановић.
Дарко Егер, директор новобеоградске ОШ “Кнегиња Милица”, рекао је за “Блиц” да је на разредним старешинама одувек велика одговорност, а да је сада још већа.
- Одељенски старешина најбоље познаје одељење којим руководи из простог разлога јер је свакодневно у комуникацији са родитељима, децом и колегама. Он је први извор информација о породици, о односу породице према школи, детета према школи, настави, другим колегама и другој деци - каже Егер.
Егер се осврнуо на допис који је Министарство просвете школама послало 11. децембра, а у којем је објашњено како оцењивати владање ђака.
- Ново је то што ће бројчано оцењивање владања проистећи из досадашњег изрицања васпитно-дисциплинских мера. Prеthodno формативно праћење владања је било највише везано за одељенског старешину који је био у обавези да при доношењу оцене узме у обзир све што је записано у електронском дневнику - каже Егер.
Егер каже да је нова мера одлична и да се деца већ распитују коју ће оцену имати из владања.
- Ова оцена је сада бројчана и улазиће у просек од другог разреда. На основу тих оцена, али и општег понашања детета, разредни је дужан да активира психолога и педагога, али и родитеље, јер се без непосредног контакта са родитељима не може ништа конкретно решити - каже директор Егер.
Мирјана Марковић, психолошкиња из Центра за дечју психологију, каже да разредне старешине које су готово свакодневно са децом могу да примете како се и зашто деца понашају тако како се понашају.
- Велики је терет на наставницима и учитељима, јер сам сигурна да ће бити тешко да добију потребну едукацију за овакав начин рада где оцењују понашање ученика. Наставник мора да се едукује како би успео да препозна шта неко понашање детета значи. С друге стране, имате децу која се различито понашају у школи и код куће, па то како се дете понаша у школи не мора бити права слика о њему - каже Мирјана Марковић.
Блиц