NOVINE U PROSVETI: RAZREDNI STAREŠINA će pažljivije pratiti ponašanje svakog đaka, slati izveštaje, SASTAVLJATI "DOSIJE"
Razredne starešine u školama širom Srbije od ovog meseca dobijaju dodatnu povišicu, ali i drugačiju, još odgovorniju ulogu u svakodnevnom školskom radu.
Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete, istakla je nedavno da roditelji beskrajno vole svoju decu, ali da često nemaju objektivan ugao gledanja, te da razredne starešine imaju sve veću ulogu jer, iako ne mogu da poznaju u dušu svakog od 30 učenika u odeljenju, poznaju 4 različita tipa dece:
prosečnu decu,
decu koja su povučena u sebe,
decu koja su vrlo otvorena,
decu koja su sklona pravljenju i nekih incidentnih situacija.
- (Razredne starešine) Moraće da imaju različit pristup prema roditeljima svih tih kategorija. Zbog toga smo smatrali da su neophodni i nagrada i to minimalno povećanje finansija koje dobijaju razredne starešine u procesu nagrađivanja - rekla je ministarka Đukić Dejanović.
Darko Eger, direktor novobeogradske OŠ “Kneginja Milica”, rekao je za “Blic” da je na razrednim starešinama oduvek velika odgovornost, a da je sada još veća.
- Odeljenski starešina najbolje poznaje odeljenje kojim rukovodi iz prostog razloga jer je svakodnevno u komunikaciji sa roditeljima, decom i kolegama. On je prvi izvor informacija o porodici, o odnosu porodice prema školi, deteta prema školi, nastavi, drugim kolegama i drugoj deci - kaže Eger.
Eger se osvrnuo na dopis koji je Ministarstvo prosvete školama poslalo 11. decembra, a u kojem je objašnjeno kako ocenjivati vladanje đaka.
- Novo je to što će brojčano ocenjivanje vladanja proisteći iz dosadašnjeg izricanja vaspitno-disciplinskih mera. Prethodno formativno praćenje vladanja je bilo najviše vezano za odeljenskog starešinu koji je bio u obavezi da pri donošenju ocene uzme u obzir sve što je zapisano u elektronskom dnevniku - kaže Eger.
Eger kaže da je nova mera odlična i da se deca već raspituju koju će ocenu imati iz vladanja.
- Ova ocena je sada brojčana i ulaziće u prosek od drugog razreda. Na osnovu tih ocena, ali i opšteg ponašanja deteta, razredni je dužan da aktivira psihologa i pedagoga, ali i roditelje, jer se bez neposrednog kontakta sa roditeljima ne može ništa konkretno rešiti - kaže direktor Eger.
Mirjana Marković, psihološkinja iz Centra za dečju psihologiju, kaže da razredne starešine koje su gotovo svakodnevno sa decom mogu da primete kako se i zašto deca ponašaju tako kako se ponašaju.
- Veliki je teret na nastavnicima i učiteljima, jer sam sigurna da će biti teško da dobiju potrebnu edukaciju za ovakav način rada gde ocenjuju ponašanje učenika. Nastavnik mora da se edukuje kako bi uspeo da prepozna šta neko ponašanje deteta znači. S druge strane, imate decu koja se različito ponašaju u školi i kod kuće, pa to kako se dete ponaša u školi ne mora biti prava slika o njemu - kaže Mirjana Marković.
Blic