Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

НЕДОУМИЦЕ СА ДОСТАВЉАЧИМА Крше ли курири саобраћајне прописе док јуре на бициклима?

12.10.2023. 17:36 17:53
Пише:
Фото: pixabay.com

Достављачи често јуре бициклима по улицама трудећи се да што пре доставе поруџбине до великог броја корисника.

У току вожње дешава се да крше прописе у саобраћају тако што возе ван бициклистичких и пешачких стаза због чега често долазе у конфликт са пешацима.

Догађа се да не поштују семафор, правило вожње метар од ивице коловоза, али и ношење кациге и заштитне опреме, како је прописано Законом о безбедности саобраћаја.

Један од достављача компаније "Глово" је у разговору за Нову економију рекао да их на брзу вожњу и пречице наводи апликација путем које раде.

Наиме, према његовим речима, достављачи су "приморани" да крше Закон о безбедности саобраћаја не би ли успели да испоруче довољан број достава.

 

Апликација путем које раде показује им најкраћи пут до ресторана или купца, па тако, уместо да показује путању којом се крећу аутомобили или бициклисти, у време ручка када је велика гужва или када се људи враћају са посла, апликација показује путању којом би се кретао пешак– односно најкраћу путању.

Он је казао да не вози брзо и да се трудим да испоручи наруџбину на најбезбеднији начин за себе и за околину.

– Није тешко закључити да је кретање бициклиста по неуређеним зонама врло ризично за њих као и за остале учеснике у саобраћају, поготово што апликација не разликује ни улице ни путање којима се крећеш и често није могуће избећи неке доставе које су незгодне за вожњу – изјавио је.

Рекао је и да је посао баш из тог разлога напоран, јер су достављачи константно изложени саобраћајном стресу и ризицима од незгоде.

 

На питање колико су достављачи "опасни" по друге учеснике у саобраћају, професор на Саобраћајном факултету у Београду Борис Антић рекао је да су достављачи изузетно опасни због брзине којом возе.

Он напомиње да нигде није ограничена брзина кретања бицикала на путевима и да, ако је у некој улици где је ограничење 50 километара на сат, "можете возити бицикл брзином од 50 километара на сат" и да такав начин вожње није нимало безбедан.

Истакао је да га је "највише страх од достављача који излећу са свих страна журећи да зараде што више".

Недавни извештај показао је да достављачи, односно платформски радници немају и често не знају своја радна права. Достављачима у Србији често недостају основна радна права као што су приступ надокнади за незапосленост, плаћено боловање, годишњи одмор и породиљски/очевски допуст.

(Нова економија)

Пише:
Пошаљите коментар
Све већа потражња за достављачима, плата и до 200.000 динара

Све већа потражња за достављачима, плата и до 200.000 динара

10.12.2022. 18:49 18:51
У Новом Саду и 15.000 достава дневно, а највише хране

У Новом Саду и 15.000 достава дневно, а највише хране

07.04.2023. 09:59 12:02
Комисија за заштиту конкуренције истражује Глово због сумње на злоупотребу

Комисија за заштиту конкуренције истражује Глово због сумње на злоупотребу

03.11.2022. 13:30 13:33