ИЗРАЂЕН Елаборат о изградњи деонице МАТЕШЕВО-АНДРИЈЕВИЦА
ПОДГОРИЦА: Деоница ауто-пута од Матешева до Андријевице биће дуга око 23,5 километара, што је 13,9 одсто укупне дужине ауто-пута Бар - Бољаре, највећим делом протезаће се кроз брдски регион, уз прилагођавање успона и падова, а пројектована брзина кретања на овој деоници је 100 км/х.
То, како преноси портал РТЦГ, стоји у захтеву за давање сагласности на Елаборат процене утицаја на животну средину који је Министарство капиталних инвестиција поднело Агенцији за Заштиту животне средине. Елоборат ће на јавном увиду бити до 24. јула.
Локација изградње ове деонице административно припада општинама Колашин и Андријевица. Реч је о двојном коловозу са четири траке, а како се наводи у документу, аутопут је пројектован као два одвојена путна правца који се углавном пружа кроз брдске пределе.
Почетна тачка је после петље Матешево и тунела дугачког 555 метара, који је већ изграђен и припада деоници Смоковац-Матешево. Крај истраживачке области је код реке Краштице, притоке Лима, у близини Андријевице.
"Будућа деоница ауто-пута почиње код Матешева, на надморској висини око 1.000 метара, а затим иде долином Дрцке, притоке реке Таре. Од Матешева па даље узводно долином реке Дрцке терен се уздиже све до Трешњевика, односно до коте од 1.686 м. Аутопут даље иде тунелом кроз Трешњевик и улази у долину реке Краштице, притоке Лима", пише у документу.
На оваој деоници биће изграђена 34 моста, подвожњака, надвожњака, један двоструки тунел, сандучасти и кружни пропусти на аутопуту, база за одржавање аутопута, наплатне станице...
Предвиђена је изградња једног одморишта са бензинском и сервисном станицом, два мотела у Матешеву и Андријевици, обостране бензинске станице у Андријевици.
На крају деонице је петља Андријевица. Петља је пројектована да се гради у три фазе. У првој фази предложена је излазна трака на км 21+220 која повезује пројектовани аутопут са постојећом путном мрежом која обезбјеђује простор за базу за одржавање, контролне и управљачке објекте и наплатну станицу.
У овој фази, наводи се, подразумевано је да ће се у том тренутку аутопут Бар-Бољаре завршити у тој тачки.
У другој фази претпоставља се да ће бити изграђене преостале деонице ауто-пута Бар-Бољаре, а петља аутопута ће обезбедити везу између аутопута и постојеће локалне путне мреже.
У последњој фази предложена је петља која повезује будућу секцију (Андријевица–Беране) аутопута Бар-Бољаре са (будућим) огранком ка Пећи. Предложена врста петље је прикладна за повезивање два аутопута. Предложено решење омогућава изградњу свих повезаних функционалних објеката са финалним решењем.
Подсећају да је из Министарства капиталних инвестиција недавно за подгоричке Вијести речео да израда главног пројекта за другу деоницу ауто-пута од Матешева до Андријевице још није почела, те да немају јасан одговор када ће тај документ бити. Ипак, поручили су да ако све буде текло по плану, расписивање тендера за извођење радова за наставак градње биће у 2025. години.