Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

IZRAĐEN Elaborat o izgradnji deonice MATEŠEVO-ANDRIJEVICA

25.07.2023. 11:18 11:20
Piše:
Izvor: Dnevnik/Radivoj Hadžić

PODGORICA: Deonica auto-puta od Mateševa do Andrijevice biće duga oko 23,5 kilometara, što je 13,9 odsto ukupne dužine auto-puta Bar - Boljare, najvećim delom protezaće se kroz brdski region, uz prilagođavanje uspona i padova, a projektovana brzina kretanja na ovoj deonici je 100 km/h.

To, kako prenosi portal RTCG, stoji u zahtevu za davanje saglasnosti na Elaborat procene uticaja na životnu sredinu koji je Ministarstvo kapitalnih investicija podnelo Agenciji za Zaštitu životne sredine. Eloborat će na javnom uvidu biti do 24. jula.

Lokacija izgradnje ove deonice administrativno pripada opštinama Kolašin i Andrijevica. Reč je o dvojnom kolovozu sa četiri trake, a kako se navodi u dokumentu, autoput je projektovan kao dva odvojena putna pravca koji se uglavnom pruža kroz brdske predele.

Početna tačka je posle petlje Mateševo i tunela dugačkog 555 metara, koji je već izgrađen i pripada deonici Smokovac-Mateševo. Kraj istraživačke oblasti je kod reke Kraštice, pritoke Lima, u blizini Andrijevice.

"Buduća deonica auto-puta počinje kod Mateševa, na nadmorskoj visini oko 1.000 metara, a zatim ide dolinom Drcke, pritoke reke Tare. Od Mateševa pa dalje uzvodno dolinom reke Drcke teren se uzdiže sve do Trešnjevika, odnosno do kote od 1.686 m. Autoput dalje ide tunelom kroz Trešnjevik i ulazi u dolinu reke Kraštice, pritoke Lima", piše u dokumentu.

Na ovaoj deonici biće izgrađena 34 mosta, podvožnjaka, nadvožnjaka, jedan dvostruki tunel, sandučasti i kružni propusti na autoputu, baza za održavanje autoputa, naplatne stanice...

Predviđena je izgradnja jednog odmorišta sa benzinskom i servisnom stanicom, dva motela u Mateševu i Andrijevici, obostrane benzinske stanice u Andrijevici.

Na kraju deonice je petlja Andrijevica. Petlja je projektovana da se gradi u tri faze. U prvoj fazi predložena je izlazna traka na km 21 220 koja povezuje projektovani autoput sa postojećom putnom mrežom koja obezbjeđuje prostor za bazu za održavanje, kontrolne i upravljačke objekte i naplatnu stanicu.

 U ovoj fazi, navodi se, podrazumevano je da će se u tom trenutku autoput Bar-Boljare završiti u toj tački.

U drugoj fazi pretpostavlja se da će biti izgrađene preostale deonice auto-puta Bar-Boljare, a petlja autoputa će obezbediti vezu između autoputa i postojeće lokalne putne mreže.

U poslednjoj fazi predložena je petlja koja povezuje buduću sekciju (Andrijevica–Berane) autoputa Bar-Boljare sa (budućim) ogrankom ka Peći. Predložena vrsta petlje je prikladna za povezivanje dva autoputa. Predloženo rešenje omogućava izgradnju svih povezanih funkcionalnih objekata sa finalnim rešenjem.

Podsećaju da je iz Ministarstva kapitalnih investicija nedavno za podgoričke Vijesti rečeo da izrada glavnog projekta za drugu deonicu auto-puta od Mateševa do Andrijevice još nije počela, te da nemaju jasan odgovor kada će taj dokument biti. Ipak, poručili su da ako sve bude teklo po planu, raspisivanje tendera za izvođenje radova za nastavak gradnje biće u 2025. godini.

Autor:
Pošaljite komentar