Тема “Дневника”: Траса коридора “ВОЈВОЂАНСКО П” добија ОБРИСЕ
НОВИ САД: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је тендер за измену планске документације, тачније Просторног плана подручја посебне намене коридора ауто-пута Београд-Зрењанин-Нови Сад са идејним решењем.
Разлог за измене и допуне је, како је објашњено, боље позиционирање трасе ауто-пута, а обухваћени су делови територије Београда, Панчева, Зрењанина и општина Опово и Ковачица. Процењена вредност јавне набавке је десет милиона динара, а уговор с одабраним пројектантима биће закључен на годину дана, па је то вероватно и крајњи рок за предају документације. Понуде на тендер Министарства подносе се до 30. јуна
Ауто-пут Београд-Зрењанин-Нови Сад проглашен је за пројекат од посебног значаја, а његова изградња најављивљује се од 2019. године, док је министар грађевинсрства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић почетком године изјавио да ће радови почети 2024. године.
У систему путне мреже Србије Војвођанси коридор П препознат је као основна веза на правцу север-југ. Пређашњом планском документацијом предвиђена је саобраћајница дужине 100 километара, с неколико саобраћајних петљи, на територији четири града и општине, односно на укупно четири хиљаде хектара.
Надлежни су у техничком опису, објављеном на Порталу јавних набавки, навели да се измене и допуне Просторног плана заснивају на планској, студијској и другој документацији, резултатима досадашњих истраживања и важећим документима у Републици Србији.
Померена већ петља Ечка
Траса „Војвођанског П” пута већ једном мењана, када је петља Ечка у односу на Просторни план, на захтев зрењанинских привредника и због потреба Линглонга, померена неколико километара ближе некадашњем Бечкереку (Зрењанину), ка будућој фабрици гума.
Такође, у фебруару прошле године садашњи министар, а тада заменик градоначелника Горан Весић рекао је да Град Београд инсистира да се у пројекат градње брзог пута Београд-Зрењанин укључи и Зрењанински пут.
Осим бољег позиционирања, као циљеви измене планске документације наведени су: утврђивање услова за рационално коришћење простора, природних потенцијала и инфраструктурног система у складу са принципима одрживог развоја, елиминисање и минимизирања негативних утицаја, дефинисања односа између водоснабдевања, површина посебне намене, заштите природних и културних добара и инфраструктурног коридора али и интерактивних и повратних утицаја.
Не би требало заборавити да би траса ауто-пута могла да утиче на бржи развој стратешких центара, који ће, како се очекује, подстаћи усклађенији развој мреже насеља, просторну организацију привредних веза у мрежи центара, чвршће повезивање градова, због чега је пак неопходно планирати одговарајућу саобраћајну инфраструктуру.
„Изменама и допунама Просторног плана створиће се плански основ за дефинисање дугорочне концепције просторног развоја подручја посебне намене, као и плански основ за уређење, изградњу и заштиту простора у смислу његовог директног спровођења, издавањем локацијских услова у складу са законом“, наведено је у техничком опису недавно расписане јавне набавке.
Подсећања ради, почетком 2020. са кинеском компанијом „China Схандонг Интернатионал Ецономиц анд Техницал Цоорпоратион Гроуп“ потписан је Меморандум о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу ауто-пута Београд (Борча)-Зрењанин-Нови Сад.
Јована Вукашиновић