few clouds
-2°C
24.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Јана Милосављевић: У представи "Идиот" бавимо се суштинским питањима

20.03.2023. 10:04 10:14
Пише:
Фото: Танјуг/Зоран Жестић/Јана Милосављевић

БЕОГРАД: Гошћа нове епизоде видео серијала Танјуг Рефлектор била је глумица Јана Милосављевић која је говорила о својој улози у представи "Идиот" Београдског драмског позоришта.

Милосављевић је рекла да је најзахтевније и најзанимљивије у раду на комаду редитеља Ивице Буљана била анализа читавог романа којом се бавила глумачка екипа месец дана.

"Нисмо уопште добили текст представе него је екипа седела у редитељској соби и заједно читали роман и онда смо га анализирали, све те односе. То је капитално дело и Достојевски као писац је доста слојевит", приметила је Милосављевић.

Рад на "Идиоту" је за њу био драгоцен и роман више неће читати на исти начин, док након тако добре и темељне анализа ликова и односа "одлазак на сцену бива само егзекуција".

"Када смо почели да радимо, била сам страшно уплашена што играм такву улогу, Мира Карановић ми је рекла фантастичну ствар: 'Кад се све сабере и одузме увек испадне на крају да је најлакше играти класике и велике писце, јер је неко већ све написао за тебе'", подсетила се глумица. 

Приметивши да су увек "проблеми исти, човек се не мења у намерама, хтењима, осећањима", Милосављевић је оценила да "имамо чудан однос према епохама и класичним делима, као да су тад људи имали друге проблеме које данас немамо".

"Заправо је стварно исто и кад се на тај начин чита нека античка трагедија дођемо до тога да је исто као данас. Зато је то класика, ванвременска ствар", оцениал је Милосављевић.

Према њеним речима, аутор драматизације Владимир Табашевић се труди да то задржи језик Достојевског, док је начин игре савремен, без кринолина и бављења тадашњим друштвеним околностима.

"Бавили смо се суштинским питањима, трауме, жеље за новцем, поседовањем, што и данас живимо. Нисмо ништа мистификовали", навела је глумица.

Милосављевић у улози Настасје Филиповне највише бавила питањем трауме и злостављања у детињству.

"То ми је било најважије док сам размишљала. Пошто се о њој стално прича како је прелепа, како је дама. То ме фрустрирало. Како да играм препелу даму? У њу се сви заљубљују. Ја сам се фокусирала на последице тога што јој се догодило у раном детљњству и шта је због тога постала", навела је Милосављевић.

Буљан је глумцима дао довољно слободе да истражују, копају и налазе нове смисле и истине, додала је Милосављевић.

 "Док смо читали роман, дрхтале су ми руке од узбуђења и емотивног набоја ког смо сви осетил. То је такав роман, тако је написано, није могуће да останеш имун, да не осећаш емпатију и да се не поистоветиш кад дубоко зарониш у материјал", навела је глумица.

Према њеним речима, у "Идиоту" се иде "од суза ка неком ненормалном смеху, толико је духовито написано у неким моментима, а онда на другој страници је мук, у сали сви плачу".

Милосављевић је истакла да је поносна на своје колеге који су "фантастично одиграли своје улоге и толико су се дали", да су међусобно направили такву везу да ако их неко пробуди у пола ноћи могу да одиграју без проблема представу.

Пише:
Пошаљите коментар