На траси будућег ауто-пута Рума - Шабац интензивно се ради (ФОТО)
„Успешно развијамо овај стратешки важан инфраструктурни пројекат са партнерима из Азербејџана, као резултат изузетне сарадње наше две земље на највишем политичком и економском нивоу”, написао је в. д. директора „Коридора Србије” Александар Антић у својој објави на Инстаграму, поводом обиласка градилишта ауто-пута Рума–Шабац заједно са директором азербејџанског „Азвирта” Камилом Алијевим, фирме која је главни извођач радова.
Будући ауто-пут са шест трака 22 километра дуг, део је коридора Рума–Шабац–Лозница, док ће од Шапца до Лознице бити изграђена брза саобраћајница од 55 километара.
Крајем јула спојен је мост на траси овог ауто-пута преко Саве, дуг 1,3 километра, који је грађен две године. Том приликом звничници су истакли да ће комплетан ауто-пут бити завршен најкасније до јесени 2023. године.
Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на аутопту Рума – Шабац и брзој саобраћајници Шабац – Лозница, закључен је 19.11.2019. године са азербејџанском компанијом „Азвирт”. На овој траси планирана је изградња 54 моста и две петље.
Како наводе у „Коридорима Србије”, изградња ауто-пута Рума–Шабац и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница један је од приоритетних задатака у друмском транспорту, пошто је пројекат важан за развој и повезивање Срема, Мачве и западне Србије и Војводине, али и овог дела Србије са регионом, пре свега са Босном и Херцеговином.
Буше се тунели
Директор Коридора Србије Александар Антић је јуче обишао и градилиште подно Иришког венца на Фрушкој гори, где кинески ЦРБЦ буши двоцевни тунел дужине око 3,5 километра на траси Фрушкогорског коридора. На фотографијама које је окачио на свој профил на Фејсбуку, види се да су машине на десном улазном порталу из правца Новог Сада ушле у планину десетак метара.
Како је Антић раније објаснио, на почетку бушења радови ће ићи лаганијим темпом, да би, кад се зађе дубље у Фрушку гору, дневно требало да буде бушено до 2,5 метра с обе стране сваке од две цеви тунела, односно десетак метара дневно. Тунели ће бити пробијени машинским бушилицама, пошто је употреба експлозива забрањена у Националном парку „Фрушка гора”.
Сам пројекат издељен је у три деонице: деоница Рума - мост на Сави, у дужини од 22 километра биће, како смо навели, ауто-пут пуног профила. Траса ће заобићи села Кленак, Платичево, Хртковци и Јарак, што би требало да растерети улице у овим насељима. Испред Хртковаца биће изграђен надвожњак с петљом, пошто ће се аутопут овде укрстити са државним путем И-Б реда број 20, а затим ће у луку заобићи ово и следеће село Јарак, остављајући их са леве стране.
Почев из правца Шапца, аутопут ће ићи страном села Кленак ближе реци Сави, остављајући ово место, као и суседно Платичево с десне стране. Нова траса се не укршта с постојећом пругом Зворник-Шабац-Рума.
Мост преко реке Саве чине три међусобно спојене целине: прилазна конструкција на левој обали, конструкција моста преко реке и прилазна конструкција на десној обали. Дужина моста преко Саве је 1,33 километра, фундиран је на 371 шипу, са укупно 45 наглавних греда и 47 стубова. Главни распон између средишњих стубова, на основу димензија пловидбеног пута, износи 155 метара.
На овај ауто-пут, осим везе са ауто-путем Београд-Шид, са севера, односно код Руме биће прикључен Фрушкогорски коридор, који почиње код Каћа, а са југа поменута брза саобраћајница Лозница-Шабац.
С. Крстић