Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na trasi budućeg auto-puta Ruma - Šabac intenzivno se radi (FOTO)

01.12.2022. 10:03 11:02
Piše:
Foto: Instagram/spsantic

„Uspešno razvijamo ovaj strateški važan infrastrukturni projekat sa partnerima iz Azerbejdžana, kao rezultat izuzetne saradnje naše dve zemlje na najvišem političkom i ekonomskom nivou”, napisao je v. d. direktora „Koridora Srbije” Aleksandar Antić u svojoj objavi na Instagramu, povodom obilaska gradilišta auto-puta Ruma–Šabac zajedno sa direktorom azerbejdžanskog „Azvirta” Kamilom Alijevim, firme koja je glavni izvođač radova.

Budući auto-put sa šest traka 22 kilometra dug, deo je koridora Ruma–Šabac–Loznica, dok će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara.  

Krajem jula spojen je most na trasi ovog auto-puta preko Save, dug 1,3 kilometra, koji je građen dve godine. Tom prilikom zvničnici su istakli da će kompletan auto-put biti završen najkasnije do jeseni 2023. godine.

Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na autoptu Ruma – Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica, zaključen je 19.11.2019. godine sa azerbejdžanskom kompanijom „Azvirt”. Na ovoj trasi planirana je izgradnja 54 mosta i dve petlje.

Kako navode u „Koridorima Srbije”, izgradnja auto-puta Ruma–Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, pošto je projekat važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa Bosnom i Hercegovinom.


Buše se tuneli

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić je juče obišao i gradilište podno Iriškog venca na Fruškoj gori, gde kineski CRBC buši dvocevni tunel dužine oko 3,5 kilometra na trasi Fruškogorskog koridora. Na fotografijama koje je okačio na svoj profil na Fejsbuku, vidi se da su mašine na desnom ulaznom portalu iz pravca Novog Sada ušle u planinu desetak metara.

Kako je Antić ranije objasnio, na početku bušenja radovi će ići laganijim tempom, da bi, kad se zađe dublje u Frušku goru, dnevno trebalo da bude bušeno do 2,5 metra s obe strane svake od dve cevi tunela, odnosno desetak metara dnevno. Tuneli će biti probijeni mašinskim bušilicama, pošto je upotreba eksploziva zabranjena u Nacionalnom parku „Fruška gora”.


Sam projekat izdeljen je u tri deonice: deonica Ruma - most na Savi, u dužini od 22 kilometra biće, kako smo naveli, auto-put punog profila. Trasa će zaobići sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što bi trebalo da rastereti ulice u ovim naseljima. Ispred Hrtkovaca biće izgrađen nadvožnjak s petljom, pošto će se autoput ovde ukrstiti sa državnim putem I-B reda broj 20, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane. 

Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik-Šabac-Ruma. 

Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.

Na ovaj auto-put, osim veze sa auto-putem Beograd-Šid, sa severa, odnosno kod Rume biće priključen Fruškogorski koridor, koji počinje kod Kaća, a sa juga pomenuta brza saobraćajnica Loznica-Šabac.

S. Krstić

Piše:
Pošaljite komentar