Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Комисија за заштиту конкуренције истражује Глово због сумње на злоупотребу

03.11.2022. 13:30 13:33
Пише:
Фото: pixabay.com

БЕОГРАД: Комисија за заштиту конкуренције (КЗК) покренула је поступак испитивања повреде конкуренције ради утврђивања постојања злоупотребе доминантног положаја против фирме Glovoapp Techology, која држи бренд Глово.

КЗК је саопштила да је поступак покренут по Закону о заштити конкуренције и да су у просторијама те фирме извршени ненајављени увиђаји.



Комисија наводи да је у уговорима које је Глово закључивао са својим партнерима, уочила одредбе које за последицу могу да имају искључивање или отежавање ширења других, конкурентских платформи.



Додаје се да те одредбе за последицу могу да имају дискриминацију партнера кроз примену неједнаких услова пословања, што може чинити злоупотребу доминантног положаја.



До сумњи је Комисија дошла током спроводења анализе услова конкуренције у области дигиталних платформи за посредовање у продаји и испоруци претежно ресторанске хране и осталих производа.



"Поједини уговори и општи услови пословања са партнерима садрже прописану накнаду, коју је партнер дужан да плати ако ступа у слична партнерства са другим платформама, односно нуде се високи износи у виду улагања за маркетинг, уз обавезу враћања износа уколико се успостави сарадња са још неком платформом", наводи Комисија.



Додато је да се примена неједнаких услова пословања на исте послове са различитим учесницима на тржишту, првенствено се огледа у виду различитих провизија према различитим партнерима, а у зависности од тога да ли сарађују само са Гловом или и са конкурентским платформама.



"Укључивањем оваквих ексклузивних клаузула у уговоре са партнерима или разних форми подстицаја или притисака да се задржи ексклузивност могли би се искључити конкуренти са тржишта или смањити њихова могућност да се такмиче, што би у крајњој линији могло довести до виших цена, мањег избора и понуде лошијег квалитета, на штету потрошача", наводи Комисија.



Подсећа се да је фирма Глово после преузимања платформе Донеси током 2021. године, значајно проширила мрежу пословања и драстично повећала тржишни удео.



Истиче се да је тако стекла доминантан положај, чиме је промењена и структура тржишта.



"Као таква има посебну одговорност у вези са радњама које предузима на тржишту", наводи Комисија.



КЗК је позвала сва лица која располажу подацима и исправама које могу допринети утврђивању чињеничког стања у овом поступку да исте доставе.

Пише:
Пошаљите коментар
Глово преузима бренд Донеси у Србији, БиХ и Црној Гори

Глово преузима бренд Донеси у Србији, БиХ и Црној Гори

26.05.2021. 09:38 09:39