Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

На улицама преко 30.000 нових четвороточкаша

28.01.2022. 16:34 16:37
Пише:
Фото: Pixabay.com

У Србији је током 2021. године продато 30.416 нових аутомобила, што је за 16 одсто више у односу на годишњи ниво из 2020, рекао је председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милан Белин.

Он је казао да је протекла година била врло изазовна када је у питању продаја нових аутомобила у Србији, али да је ситуација слична и на глобалном нивоу.

„Успели смо да се тржиште у односу на 2020. подигне за 16 одсто и продато је око 4.000 нових возила више него 2020. У току протекле године регистровано је 30.416 нових возила за разлику од 2020. када је продато 26.400 возила”, навео је Белин.

Оценио је да би резултати били бољи да, поред пандемије, није било проблема са несташицом возила на тржишту у Србији.

4.000 нових возила више продато него лане

Белин је навео и да је тржиште у Србији базирано на цени и објаснио да домаћи купци бирају аутомобиле према могућностима, а не према потребама.

Када је реч о најпопуларнијим аутомобилима на домаћем тржишту, Белин је навео да су протекле године најтраженији били „фијат” и „шкода”. После ова два бренда, како каже Белин, купци у Србији се најрадије опредељују за „рено”, „тојоту”, „фолксваген”, док је по потражњи на шестом месту „дачја”.

Премијум брендови „мерцедес”, „ауди” и БМВ, каже председник Асоцијације, имају своју сталну клијентелу.

„Премијум аутомобили бележе врло коректан ниво продаје, који је на истом нивоу последњих десетак година”, напомиње Белин.


Електрична возила квари цена

Када су у питању електрични аутомобили и хибриди, Белин је подсетио да је ове године, као и prеthodnе, држава обезбедила субвенцију за куповину ових возила.

Рекао је да је субвенција помогла продају хибрида, али да се интересовање грађана за електричне аутомобиле није повећало. Према његовим речима, цена је један од главних узрока због кога се електрични аутомобили слабије продају. Такође, разлог је и проблем са инфраструктуром и недовољним бројем пуњача.

Истакао је да, иако су возила на струју будућност, у Србији их је у току протекле године укупно регистровано око 50, од чега су већину купиле велике компаније које се баве еколошким питањима или су служила као тест возила у фирмама које се баве продајом тих аутомобила.


Рекао је да је у протеклој години продато око 1.200 мерцедес аутомобила, око 600 аудија и 250 ленд ровера, док се за БМВ одлучило око 800 купаца.

Белин се осврнуо и на производњу аутомобила током протекле године и рекао да је у марту 2021. настао проблем у производњи, када је дошло до потешкоћа са испоруком микрочипова неопходних за завршетак аутомобила.

Додао је да се овај проблем пренео и у ову годину, али да очекује да се ситуација стабилизује у другој половини текуће године.

„Производњу отежава и проблем који се јавља са силицијумом, где је Кина као највећи произвођач силицијума затворила три рудника, а он је основа за прављење алуминијума, који је неопходан за сваки аутомобил”, објаснио је Белин.

1.200 мерцедеса продато, око 600 аудија, 250 ленд ровера

Такође, додао је да се на производњу негативно одразила и енергетска криза, као и поскупљење енергената и горива, што доводи до поскупљења аутомобила, несташице материјала за производњу и мању потражњу, због чега су многи брендови смањили производњу.

Према очекивањима председника Асоцијације, ова година ће, уз све недаће, проћи са истим резултатима као лане, а да се последњих месеци ове године очекује побољшање ситуације на плану производње.

Упитан да прокоментарише ситуацију са деловима за аутомобиле, Белин је казао да на тржишту фале делови који у себи имају микрочипове и електронске компоненте.

„На делове се чека по неколико месеци, у зависности од тога како се који произвођач снашао на тржишту”, казао је он.

У изјави за Танјуг Белин је прокоментарисао и однос између куповине нових и половних возила, те оценио да велики број људи купује половна возила, али да нова возила нуде удобност и безбедност, због чега њихова куповина не заостаје за половним аутомобилима. Поручио је да приликом куповине нових возила сваки продавац и бренд нуди посебне повољности у виду повољних каматних стопа, продужених гаранција и сервисних интервала.

         Д. Млађеновић

Пише:
Пошаљите коментар