66. Стеријино позорје: Најбоља представа „Ако дуго гледаш у понор”
Представа „Ако дуго гледаш у понор“, рађена по роману Енеса Халиловића, у режији Златка Паковића, Регионалног позоришта Нови Пазар/Културног центра Нови Пазар, проглашена је за најбољу на 66. Стеријином позорју, синоћ завршеном свечаним проглашењем и уручењем награда.
Паковићу је припала и Специјална Стеријина награда за режију. Награђен је и глумац Рифат Рифатовић који игра у овој победничкој представи. Такође је и Стеријина награда за оригиналну сценску музику додељена Божидару Обрадиновићу, за ову представу. И Стеријина награда за најбољу младу глумицу из Фонда „Дара Даринка Чаленић“ додељена је Анђели Марић, за улогу у овој представи, која је освојила укупно пет Стеријиних награда.
Стеријина награда за режију додељена је Милану Нешковићу, за представу „Кус петлић“ Александра Поповића, Народног позоришта/Казалишта/Непсинхаз из Суботице, која је освојила чак шест ових признања које додељује фестивалски жири. Глумци у овој представи Миња Пековић, у улози Миље Бушатлије, и Срђан Секулић, у улози Комнена барјактара, освојили су Стеријине награде, и костими у овој представи донели су ово признање Биљани Гргур. Овој представи припала је и Стеријина награда за сценски говор, која је додељена Саши Латиновићу. Такође је за улогу у овој представи Стеријину награду из Фонда „Дара Даринка Чаленић“ за најбољег младог глумца добио Милош Лазић.
За текст савремене драме „Радио Шабац“ награђена је Олга Димитријевић, ауторка и редитељка истоимене представе Шабачког позоришта.
Стеријина награда за драматизацију припала је Кокану Младеновићу, за представу „Шиндлеров лифт“, коју је режирао према истоименом роману Дарка Цвијетића, у Камерном театру 55 Сарајево (БиХ). Награђена је и сценографија Адисе Ватреш Селимовић у овој представи.
Глумачка Стеријина награда отишла је још и у руке Бориса Кучова, за улогу у представи „Витезови Лаке мале“, режија Андраш Урбан, позориште „Деже Костолањи“ Суботица. У овој представи награђена је и кореографија Тимее Филеп. Награде је доделио жири, који је од 18. до 26. јуна погледао десет такмичарских представа, а радио је у саставу: Снежана Тришић (Београд), редитељка, председница, Наташа Тапушковић (Београд), глумица, Дарко Недељковић (Београд), сценограф, Михајло Несторовић (Нови Сад), глумац и Давор Шпишић (Осијек), драмски писац.
Од осталих признања, додељена је Стеријина награда за критику „Миодраг Kujunyić“ Слободану Савићу, за текст „Лична одговорност и колективна пропаст“ – критику представе „Густав је крив за све“ (по мотивима анимираног филма Густав, концепт и режија Кокан Младеновић, позориште „Деже Костолањи“, Суботица), објављеном у часопису НИТИ (број 12–13, година ВИИ, 2020). Ову награду доделио је жири у саставу: Зоран Максимовић (председник), Симон Грабовац и Мирослав Стајић.
Жири Округлог стола критике Стеријиног позорја: Даринка Николић (председница), Исидора Поповић и Влатко Илић донео је одлуку да Стеријину награду „Дејан Пенчић Пољански“ Округлог стола критике за најбољу представу равноправно поделе представе „Кус петлић“ и „Витезови Лаке мале“.
Награду публике 66. Стеријиног позорја за најбољу представу (просечна оцена 4,63) добило је остварење „Као да крај није ни сасвим близу“ Маје Пелевић, режија Никола Завишић, Битеф театра из Београда.
Признање за глумачку бравуру „Зоран Радмиловић“ Народног позоришта Тимочке Крајине „Зоран Радмиловић“ Зајечар и Стеријиног позорја добила је Миња Пековић („Кус петлић“). Одлуку је донео жири: Владимир Ђуричић (председник), Александар Милосављевић, и Александар Гајин.
Глумац Игор Грекса је за улогу Ђакона Авакума у представи „Кус петлић“ добио Награду продуцентске куће „Сцомедиасцо“ за епизоду. Жири ове награде радио је у саставу: Даринка Николић, председница, Теофил Панчић и Игор Бурић.
Наташа Пејчић