У Старој Пазови осмишљен сладолед са укусом лубенице који је популаран широм Европе
Изгледа као лубеница и има њен укус, али није лубеница, шта је то? Деца из целе Европе могу лако да реше ову загонетку. То је њихов омиљени Пируло, водени сладолед од лубенице и јабуке са комадићима какао прелива који личе на семенке.
Мало људи зна да је ова укусна посластица осмишљена у фабрици сладоледа у Старој Пазови. На основу идеје српских прехрамбених технолога направљен је производ који се с великим успехом већ годинама продаје широм Европе.
За 330 стално запослених у Фронери Адриатиц-у и више од 450 сезонских радника, бити део компаније која производи сладоледе је много више од посла из снова. То је драгоцена прилика да раде у модерној, локалној фабрици, која производи светски познате брендове као што су Милка, Орео, Nеskquik или Алома, делимично од сировина локалног порекла.
Александра Мишић, која у Фронерију ради од новембра 2018. године, сматра да је за младе непроцењиво да каријеру започну у једној великој мултинационалној компанији.
„Од кључне је важности да млади људи стекну слику како функционише тако велики систем, размењујући знања са колегама широм света у динамичној атмосфери,“ рекла је Александра, специјалиста за производе у сектору за развој нових производа.
Фабрика је део компаније Фронери Интернатионал, основане 2016. спајањем Нестле сладоледа и R&R. После значајних улагања од 20 милиона евра у обнову и проширење у јуну 2018. године, површина некадашње Нестле фабрике готово је удвостручена, а производни капацитети повећани су за 60 одсто. Укупне инвестиције до сада су достигле 50 милиона евра. Сладоледи произведени у Старој Пазови извозе се у више од 25 земаља.
„Када смо одлучили да инвестирамо овде, добили смо подршку локалних и централних власти која нам је помогла да се развијамо у позитивном и здравом окружењу. Настојимо да запослимо најбоље кадрове и створимо подстицајно окружење за професионални раст “, рекао је генерални директор Фронери Адриатиц-а Кристиан Доксан.
Већина запослених су људи из краја који су добил прилику да раде у свом граду. Међу њима је и Душанка Војновић, планер потражње у ланцу снабдевања у Фронерију од марта 2019. године.
„Од самог почетка рад је био динамичан, са много изазова који су ми помогли да научим доста нових ствари. Сваког дана се сусрећемо са различитим ситуацијама и решавамо их уз помоћ надређених, развијајући вештине и знања “, рекла је Душанка.
Потрошачи ће се можда запитати зашто су дрвене кашичице замениле пластичне. Та мала промена је помогла да се уштеди 18 милиона комада пластике која је један од главних загађивача. У плану је и замена пластичних чаша, поклопаца и других пластичних елемената амбалаже сладоледа папирним верзијама.
Фронери Адриатиц наставиће да инвестира у нове одрживе технологије, истовремено водећи рачуна о нутритивној вредности сладоледа. Стандарди су посебно строги за дечје производе - од 2019. године сваки садржи мање од 110 калорија, мање од 12 грама шећера и мање од 3,8 грама засићених масти по порцији.
(Огласни текст)