U Staroj Pazovi osmišljen sladoled sa ukusom lubenice koji je popularan širom Evrope
Izgleda kao lubenica i ima njen ukus, ali nije lubenica, šta je to? Deca iz cele Evrope mogu lako da reše ovu zagonetku. To je njihov omiljeni Pirulo, vodeni sladoled od lubenice i jabuke sa komadićima kakao preliva koji liče na semenke.
Malo ljudi zna da je ova ukusna poslastica osmišljena u fabrici sladoleda u Staroj Pazovi. Na osnovu ideje srpskih prehrambenih tehnologa napravljen je proizvod koji se s velikim uspehom već godinama prodaje širom Evrope.
Za 330 stalno zaposlenih u Froneri Adriatic-u i više od 450 sezonskih radnika, biti deo kompanije koja proizvodi sladolede je mnogo više od posla iz snova. To je dragocena prilika da rade u modernoj, lokalnoj fabrici, koja proizvodi svetski poznate brendove kao što su Milka, Oreo, Neskquik ili Aloma, delimično od sirovina lokalnog porekla.
Aleksandra Mišić, koja u Froneriju radi od novembra 2018. godine, smatra da je za mlade neprocenjivo da karijeru započnu u jednoj velikoj multinacionalnoj kompaniji.
„Od ključne je važnosti da mladi ljudi steknu sliku kako funkcioniše tako veliki sistem, razmenjujući znanja sa kolegama širom sveta u dinamičnoj atmosferi,“ rekla je Aleksandra, specijalista za proizvode u sektoru za razvoj novih proizvoda.
Fabrika je deo kompanije Froneri International, osnovane 2016. spajanjem Nestle sladoleda i R&R. Posle značajnih ulaganja od 20 miliona evra u obnovu i proširenje u junu 2018. godine, površina nekadašnje Nestle fabrike gotovo je udvostručena, a proizvodni kapaciteti povećani su za 60 odsto. Ukupne investicije do sada su dostigle 50 miliona evra. Sladoledi proizvedeni u Staroj Pazovi izvoze se u više od 25 zemalja.
„Kada smo odlučili da investiramo ovde, dobili smo podršku lokalnih i centralnih vlasti koja nam je pomogla da se razvijamo u pozitivnom i zdravom okruženju. Nastojimo da zaposlimo najbolje kadrove i stvorimo podsticajno okruženje za profesionalni rast “, rekao je generalni direktor Froneri Adriatic-a Kristian Doksan.
Većina zaposlenih su ljudi iz kraja koji su dobil priliku da rade u svom gradu. Među njima je i Dušanka Vojnović, planer potražnje u lancu snabdevanja u Froneriju od marta 2019. godine.
„Od samog početka rad je bio dinamičan, sa mnogo izazova koji su mi pomogli da naučim dosta novih stvari. Svakog dana se susrećemo sa različitim situacijama i rešavamo ih uz pomoć nadređenih, razvijajući veštine i znanja “, rekla je Dušanka.
Potrošači će se možda zapitati zašto su drvene kašičice zamenile plastične. Ta mala promena je pomogla da se uštedi 18 miliona komada plastike koja je jedan od glavnih zagađivača. U planu je i zamena plastičnih čaša, poklopaca i drugih plastičnih elemenata ambalaže sladoleda papirnim verzijama.
Froneri Adriatic nastaviće da investira u nove održive tehnologije, istovremeno vodeći računa o nutritivnoj vrednosti sladoleda. Standardi su posebno strogi za dečje proizvode - od 2019. godine svaki sadrži manje od 110 kalorija, manje od 12 grama šećera i manje od 3,8 grama zasićenih masti po porciji.
(Oglasni tekst)