Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Аронија и лешник главни адути Панићевих у Бачкој Паланци

27.10.2020. 09:37 09:40
Пише:
Фото: Ранко Панић подигао прве засаде пре осам година

БАЧКА ПАЛАНКА: У време кад се цео свет труди да ојача имунитет и очува здравље, трага се за здравим намирницама и лековитим својствима, а постало је јасно какви су визионари били људи који су се благовремено окренули узгоју таквих намирница.

Један од њих је Ранко Панић из Бачке Паланке, који је је пре осам година засадио прве плантаже са шест сорти лешника и једном врстом ароније, „неро супериор”, на површини нешто мањој од хектар и по.

Ранко Панић каже да је текућа година је била посебно добра за лешник, за који су били идеални услови, па је и принос рекордан.

- Имали смо преко три и по тоне приноса плода ароније, а највећи део смо одмах и прерадили у наших 15 производа. Поред матичног сока који нам је главни производ, у понуди су и чај од ароније, сушена аронија, млевена и целе бобице у меду, а имаћемо и ратлук од ароније. Такође правимо и интегрални кекс са фруктозом и лешником, који је један од наших најпродаванијих производа – каже Панић.

Газдинство породице Панић своје производе пласира преко продавница здраве хране. Фокусирани су на подручје Војводине, а циљ је проширење на територију целе Србије. Кад је у питању могућност извоза, наш саговорник открива су имали таквих понуда, али та идеја тренутно није у плану. Све зависи како ће се ствари одвијати у будућности, ипак, домаће тржиште и домаћи, задовољни купци, остају најбитнији циљ пословања породице Панић.

Колико је успешно ово породично газдинство, говоре и многобројна признања. У 2017. и 2018. години су освојили 15 златних златних медаља на различитим манифестацијама попут Новосадског и Београдског сајма.

- Жао нам је што ове године многе манифестације нису одржане, јер редовно излазимо на око десетак манифестација, да се представимо, да направимо дегустације и промоције наших производа – вели наш саговорник. – Купци ипак лако проналазе пут до наших производа и можемо рећи да смо већ препознатљиви на тржишту. Сами радимо и дистрибуцију и мислим да смо успешни у томе.

Последњих месеци порасла је и потражња за плодом и производима од ароније. Највише се тражи матични сок ароније, те је ово газдинство прерадило већ преко две хиљаде литара сока. Како објашњава Панић, практично сви витамини и антиоксиданси који се налазе у бобици ароније налазе се и у флаши матичног сока. То су заправо свеже бобице које су испресоване и исцеђене, а сок је стављен у флашу и пастеризован. Нема никаквих додатака, па је зато рок употребе након отварања ограничен. Ово је можда и најидеални начин за конзумацију ароније, јер она најбоља варијанта, а то је свежа бобица, просто није доступна током целе године.

Познато је да је ово воће специфичног, горкастог укуса у нашим  крајевима веома популарно последњих година. Боровница је најближа породици аронија, али аронија има и до десет пута више антиоксиданаса, па је неки поред хране, сматрају и леком, казује наш саговорник. Многи ову моћну бобицу користе превентивно, како би побољшали имунитет, док други козумирају сок или чај од ароније како би ублажили одређене здравствене проблеме, побољшали крвни притисак и крвну слику или ојачали крвне судове.

Један од фактора који су допринели успеху овог газдинства свакако је фокус на квалитет, а не квантитет. Такође, и консултације и слушање савета стручњака су били, и још увек су неопходни.

- У сваком послу, битно је да је човек едукован, да прати достигнућа науке и технологије, да буде у току – вели Панић. - Подржао бих свакога ко жели да уђе у овакву или сличну производњу, али треба бити свестан да је неопходно опремити се стрпљењем. Инстант успех и резултати нису могући. Треба знати шта се хоће и ићи у том правцу, и имати стрпљење, упорност и знање, јер тада је резултат загарантован.

Ранко Панић каже како планова и идеја за будућност има доста, а ту спада и проширење производње и асортимана. Породично газдинство, чији су део и два Ранкова сина који ускоро завршавају факултете, се константо усавршава и ослушкују потребе и жеље купаца, а нове укусне и здраве производе купци могу да очекује следеће године.

Тијана Пачић

Пише:
Пошаљите коментар
За аронију нема купаца, произвођачи je нуде бесплатно

За аронију нема купаца, произвођачи je нуде бесплатно

23.08.2018. 12:26 12:27