„НС МАРКЕТ” Уникатне лампе и поклони
Породица Јовановић је своје производе први пут јавно приказала прошлог викенда на 14. „НС маркету”, одржаном на Рибарцу.
Поред бројних негативних страна епидемије, код појединаца се због вишка слободног времена појављује и она позитивна, креативна страна, као у породици Јовановић, која је управо током ванредног стања почела да развија идеју о ручном стварању уникатних поклона и дрвених лампи под називом „Crafty”. Та породица је своје производе први пут јавно приказала прошлог викенда на 14. „НС маркету”, одржаном на Рибарцу, на којем је управо „Crafty” штанд понео победничку титулу „Најштанда”. Таква титула може бити прави доказ да се суграђанима допада нови новосадски бренд, а породица Јовановић није могла добити бољи „ветар у леђа”.
Породица Јовановић је из села Српски Милетић у Нови Сад дошла пре око 15 година, да би се након више од десет година вратила у село па онда наново у Нови Сад. Останак у Српској Атини је отежала корона те је ванредно стање, како кажу, било лакше издржати на селу где се поново враћају. Тада се рађа предузетничка и креативна идеја, у коју су се, осим Јасмине и Душана Јовановића, укључила и њихова деца.
– Схватили смо да се морамо нечиме забавити те смо почели да израђујемо лампе од масива, храста и ораха, као и поклоне у гајбицама, које такође сами правимо – истиче за „Дневник” Јасмина Јовановић. – Све радимо у нашој малој радионици на селу, мајстор реже на одређене димензије, а све остало радимо ми. Када направимо гајбице, осмишљавамо чиме ћемо да их напунимо, све зависи од намене, а трудимо се да то буду ствари домаћих произвођача да бисмо се међусобно подржали.
Гајбица с поклонима има разних, од оних с ракијом, крафт пивом, пенушавим вином, чајевима и чајником, до оних с козметиком, орашастим плодовима и другим посластицама. Садржај аранжмана зависи од намене за коју је направљен а сада се суграђани највише интересују за „славске аранжмане”, док их купују и за рођендане и прославе годишњице брака. Када су у питању лампе, Јасмина Јовановић наводи да се суграђанима у највећој мери допадају оне у ретро-фазону. Иако су продају започели тек пре две-три недеље, наша саговорница истиче задовољство досадашњом реакцијом купаца, и додаје да се рекламирају и путем сајта, као и „Фејсбук” и „Инстаграм” профила.
– Веома сам задовољна, али и поносна на све ово, на нас и наше производе – напомиње Јасмина Јовановић, и с осмехом додаје да њен супруг Душан има највише идеја. – Све некако иде својим током, видим да се људима допадају наши производи, углавном прво кажу да је ово нешто ново и питају одакле ми идеја. И ја сама још увек истражујем, причам с купцима да би знала шта би они желели. Иако је све дошло спонтано – створио се хоби/посао у којем сада сви уживамо, и надам се да ће тако и остати.
К. Ивковић Ивандекић