„NS MARKET” Unikatne lampe i pokloni
Porodica Jovanović je svoje proizvode prvi put javno prikazala prošlog vikenda na 14. „NS marketu”, održanom na Ribarcu.
Pored brojnih negativnih strana epidemije, kod pojedinaca se zbog viška slobodnog vremena pojavljuje i ona pozitivna, kreativna strana, kao u porodici Jovanović, koja je upravo tokom vanrednog stanja počela da razvija ideju o ručnom stvaranju unikatnih poklona i drvenih lampi pod nazivom „Crafty”. Ta porodica je svoje proizvode prvi put javno prikazala prošlog vikenda na 14. „NS marketu”, održanom na Ribarcu, na kojem je upravo „Crafty” štand poneo pobedničku titulu „Najštanda”. Takva titula može biti pravi dokaz da se sugrađanima dopada novi novosadski brend, a porodica Jovanović nije mogla dobiti bolji „vetar u leđa”.
Porodica Jovanović je iz sela Srpski Miletić u Novi Sad došla pre oko 15 godina, da bi se nakon više od deset godina vratila u selo pa onda nanovo u Novi Sad. Ostanak u Srpskoj Atini je otežala korona te je vanredno stanje, kako kažu, bilo lakše izdržati na selu gde se ponovo vraćaju. Tada se rađa preduzetnička i kreativna ideja, u koju su se, osim Jasmine i Dušana Jovanovića, uključila i njihova deca.
– Shvatili smo da se moramo nečime zabaviti te smo počeli da izrađujemo lampe od masiva, hrasta i oraha, kao i poklone u gajbicama, koje takođe sami pravimo – ističe za „Dnevnik” Jasmina Jovanović. – Sve radimo u našoj maloj radionici na selu, majstor reže na određene dimenzije, a sve ostalo radimo mi. Kada napravimo gajbice, osmišljavamo čime ćemo da ih napunimo, sve zavisi od namene, a trudimo se da to budu stvari domaćih proizvođača da bismo se međusobno podržali.
Gajbica s poklonima ima raznih, od onih s rakijom, kraft pivom, penušavim vinom, čajevima i čajnikom, do onih s kozmetikom, orašastim plodovima i drugim poslasticama. Sadržaj aranžmana zavisi od namene za koju je napravljen a sada se sugrađani najviše interesuju za „slavske aranžmane”, dok ih kupuju i za rođendane i proslave godišnjice braka. Kada su u pitanju lampe, Jasmina Jovanović navodi da se sugrađanima u najvećoj meri dopadaju one u retro-fazonu. Iako su prodaju započeli tek pre dve-tri nedelje, naša sagovornica ističe zadovoljstvo dosadašnjom reakcijom kupaca, i dodaje da se reklamiraju i putem sajta, kao i „Fejsbuk” i „Instagram” profila.
– Veoma sam zadovoljna, ali i ponosna na sve ovo, na nas i naše proizvode – napominje Jasmina Jovanović, i s osmehom dodaje da njen suprug Dušan ima najviše ideja. – Sve nekako ide svojim tokom, vidim da se ljudima dopadaju naši proizvodi, uglavnom prvo kažu da je ovo nešto novo i pitaju odakle mi ideja. I ja sama još uvek istražujem, pričam s kupcima da bi znala šta bi oni želeli. Iako je sve došlo spontano – stvorio se hobi/posao u kojem sada svi uživamo, i nadam se da će tako i ostati.
K. Ivković Ivandekić