Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Тема: Током летњих месеци страда највећи број мотоциклиста

26.08.2020. 13:04 13:05
Пише:
Фото: архива Дневника

На путевима у Србији током летњих месеци страда највећи број возача двоточкаша.

Последњи случај саобраћајне несреће у којој је погинуо возач мотоцикла догодио се у понедељак, када је дошло до судара аутомобила и мотора. Наиме, Б. Љ. (60) из Нереснице преминуо је на лицу места када је нагло скренуо у супротну траку и ударио у аутомобил швајцарске регистрације који се кретао од Мајданпека према Кучеву.

Само дан раније догодила се саобраћајка у којој је учествовао мотор, али, на сву срећу, без жртава. У несрећи, осим мотоцикла, учествовала су још два аутомобила, „голф” и БМВ. Снимак тог судара код Ниша, у атару села Малошиште, видели су бројни корисници друштвених мрежа. На снимку се види да је возач БМВ-а био на пумпи, а у једном тренутку, када је кренуо да се с пумпе укључи на главни путни правац, кренуо је уназад. У том тренутку се види како у сусрет један другом на главном путу иду мотоцикл и „голф”. Изненада, „голф” скреће улево и директно удара у мотоцикл, који се распада и чији делови оштећују и БМВ који је чекао на укључење. Од силине удара, мотор се потпуно распао и летео унаоколо двадесетак метара. Видевиши да на њега дословно лете комади мотора, човек који је стајао на пумпи почео је да бежи, а возач мотора је само лакше повређен, што је невиђена срећа, преносе „Нишке вести”.

У Србији у току године у просеку погине око 50 мотоциклиста, што је мањи број у односу на 2009. годину, која је означена као „тамна година”, у којој је број погинулих мотоциклиста био чак око 120.

Од почетка ове године у Србији се догодило 370 саобраћајних несрећа. Како показују подаци МУП-а, до краја јула у несрећама двоточкаша погинуле су 24 особе, а њих 347 је повређено.

У  готово половини случајева до удеса је дошло због скретања или полукружног окретања. Такође, непоштовање ограничења брзине, односно вожња неприлагођеном брзином у односу на околности у саобраћају, у највећем броју случајева доприноси да дође до саобраћајне несреће.

По истраживањима, због повољнијих услова за вожњу, јул је месец у којем страда највећи број возача двоточкаша.

Велики број удеса последица је чињенице да возачи често превиде мотоциклисте или их једноставно не виде. Зато, кажу стручњаци, треба имати што уочљивију гардеробу и заштитну опрему. Такође, возачи аутомобила треба да буду посебно обазриви, што, наравно, не ослобађа возаче мотоцикала обавезе да предузимају одређене превентивне мере.

Мотоциклисти морају себе максимално да заштите, да носе заштитну кацигу, да је закопчају и да носе заштитну опрему. Бајкери морају да буду свесни тога да им је шанса да се повреде у саобраћају 45 пута већа него возачима аутомобила, тако да обавезно морају да прате ситуацију око себе.

Понекад возачи аутомобила не пазе на моторе, разговарају телефоном, причају са саговорницима или једноставно не гледају у ретровизор. То су њихове грешке које возачи мотоцикала морају да буду спремни да некако исправе.

За чување безбедности током вожње најважнија је концентрација возача, одговарајућа опрема и поштовање прописа, а поједине грешке које се мере у секундама могу бити кобне. Најчешће су то брза провлачења између возила, што је један од најризичнијих начина вожње који постоји. Одређени број мотоциклиста се понаша недолично, те тако одсутност у вожњи може имати велике последице по живот људи.

Саобраћајна полиција свакодневно апелује на возаче да обрате максималну пажњу и возе у складу с прописима, поготово јер се током летњих месеци дешава највише удеса.

Д. Николић

Пише:
Пошаљите коментар