overcast clouds
19°C
21.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Сваки 6. грађанин Србије плаћа туристичке аранжмане онлајн

31.07.2020. 12:45 12:47
Пише:
Извор: pixabay.com

БЕОГРАД: Готово сваки шести грађанин Србије резервише и плаћа путне аранжмане путем интернета, док у Босни и Херцеговини и Црној Гори то чини скоро сваки пети.

Лидер у региону по овом питању је Албанија, где чак 45 одсто корисника картица врши онлајн плаћање туристичких аранжмана, према резулатима Visa регионалног истраживања, које је спроведено у оквиру кампање „У корак са дигиталном будућношћу“.



Добре резултате бележи и Северна Македонија, где 38 одсто путника плаћа смештај и друге туристичке услуге онлајн, наводи се у саопштењу Виса-е.



Према подацима Светске туристичке организације, у прва три месеца ове године пандемија вируса КОВИД-19 изазвала је пад долазака страних туриста на глобалном нивоу за 22 одсто, а ова криза могла би да доведе до годишшјег пада између 60 и 80 процената у поређењу са бројкама из 2019.



У Србији је број ноћења домацћих туриста током маја смањен за 76,4 одсто, док је број ноћења страних туриста мањи за 94,4 одсто, у односу на исти период prеthodnе године, показују подаци Републичког завода за статистику.



Ситуација у Црној Гори веома је озбиљна, будући да 90 одсто туриста долази из иностранства.



У БиХ је у априлу остварено 760 долазака што је пад од 99,37 одсто у односу на исти период прошле године, а пад броја ноћења износи 97,98 одсто.



У Северној Македонији је такође дошло до пада броја туриста, којих је у мају ове године било за 99,2 одсто мање него у истом месецу 2019. „Туризам је једна од најважнијих привредних грана која запошљава велики број радника и омогућава пословање бројних предузећа. За локалне туристичке агенције посебно је важно да што пре изврше дигитализацију и туристима обезбеде сигурна безготовинска плаћања“, каже Вадимир Ђорђевић, генерални директор компаније Visa за Југоисточну Европу.



Током пандемије, понашање потрошача широм света значајно се променило, а велики број њих прешао је на интернет куповину јер представља сигурнији и једноставнији вид набавке производа.



Око 86 одсто купаца у Централној Европи, Блиском Истоку и Африци повећало је склоност ка дигиталним плаћањима у односу на период пре пандемије.



Процене су да ће се ове навике одржати и након што пандемија утихне и да ће купци наставити да преферирају дигитална плаћања у односу на готовину.



Око 70 одсто грађана Србије купује путем интернета. Од тога, 26 одсто набавља робу и услуге онлајн јер сматра да је то сигурнији начин плаћања током пандемије.



Као главне разлоге за интернет куповину потрошачи истичу уштеду времена и новца, сигурност, брзину, практичност и велики избор, закључци су регионалног Visa истраживања.

Аутор:
Пошаљите коментар