Svaki 6. građanin Srbije plaća turističke aranžmane onlajn
BEOGRAD: Gotovo svaki šesti građanin Srbije rezerviše i plaća putne aranžmane putem interneta, dok u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori to čini skoro svaki peti.
Lider u regionu po ovom pitanju je Albanija, gde čak 45 odsto korisnika kartica vrši onlajn plaćanje turističkih aranžmana, prema rezulatima Visa regionalnog istraživanja, koje je sprovedeno u okviru kampanje „U korak sa digitalnom budućnošću“.
Dobre rezultate beleži i Severna Makedonija, gde 38 odsto putnika plaća smeštaj i druge turističke usluge onlajn, navodi se u saopštenju Visa-e.
Prema podacima Svetske turističke organizacije, u prva tri meseca ove godine pandemija virusa KOVID-19 izazvala je pad dolazaka stranih turista na globalnom nivou za 22 odsto, a ova kriza mogla bi da dovede do godiššjeg pada između 60 i 80 procenata u poređenju sa brojkama iz 2019.
U Srbiji je broj noćenja domacćih turista tokom maja smanjen za 76,4 odsto, dok je broj noćenja stranih turista manji za 94,4 odsto, u odnosu na isti period prethodne godine, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku.
Situacija u Crnoj Gori veoma je ozbiljna, budući da 90 odsto turista dolazi iz inostranstva.
U BiH je u aprilu ostvareno 760 dolazaka što je pad od 99,37 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a pad broja noćenja iznosi 97,98 odsto.
U Severnoj Makedoniji je takođe došlo do pada broja turista, kojih je u maju ove godine bilo za 99,2 odsto manje nego u istom mesecu 2019. „Turizam je jedna od najvažnijih privrednih grana koja zapošljava veliki broj radnika i omogućava poslovanje brojnih preduzeća. Za lokalne turističke agencije posebno je važno da što pre izvrše digitalizaciju i turistima obezbede sigurna bezgotovinska plaćanja“, kaže Vadimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.
Tokom pandemije, ponašanje potrošača širom sveta značajno se promenilo, a veliki broj njih prešao je na internet kupovinu jer predstavlja sigurniji i jednostavniji vid nabavke proizvoda.
Oko 86 odsto kupaca u Centralnoj Evropi, Bliskom Istoku i Africi povećalo je sklonost ka digitalnim plaćanjima u odnosu na period pre pandemije.
Procene su da će se ove navike održati i nakon što pandemija utihne i da će kupci nastaviti da preferiraju digitalna plaćanja u odnosu na gotovinu.
Oko 70 odsto građana Srbije kupuje putem interneta. Od toga, 26 odsto nabavlja robu i usluge onlajn jer smatra da je to sigurniji način plaćanja tokom pandemije.
Kao glavne razloge za internet kupovinu potrošači ističu uštedu vremena i novca, sigurnost, brzinu, praktičnost i veliki izbor, zaključci su regionalnog Visa istraživanja.