У Панчево пристигло 14 нових "Пантранспортових" аутобуса
ПАНЧЕВО: Још један контигент од 14 потпуно нових стандардних аутобуса стигао је у Панчево из Турске, те новоосновано предузеће „Пантранспорт” тренутно има 24 возила, рачунајући и десет мини бусева.
Ускоро стижу и преостали стандардни аутобуси од предвиђених 50, а кад сви буду на броју, план је да 15. јуна „Пантранспорт” свечано почне са пословањем.
- Задовољан сам како све протиче, некако су ови зелени аутобуси засенили све оно што није добро на овој станици, што је сиво и тмурно у Панчеву - каже за „Дневник” директор „Пантранспорта” Радомир Видојевић, појашњавајући да су пристигли аутобуси са мерцедесовим моторима са ниском емисијом угљен-сиоксида и Еуро 6 стандарда, што је највећи могући ниво еколошке заштите.
Дозволе за саобраћање су прибављене, а грађани ће имати прилику да се по старим ценама возе у новим аутобусима.
- Показаћемо свима да је могуће за старе цене возити нове аутобусе - додаје Видојевић. - Покрећемо и систем електронске наплате и издавања карата, комплетан тикет и мониторинг на најсавременијој могућој технолошкој платформи која подразумева, између осталог и електронске новчанике за грађане, плаћање путем мобилног телефона, банковних картица, куповину карата преко интернета. Систем је тренутно у фази тестирања, а за први септембар ће бити потпуно оперативан и спреман, а грађани информисани.
Све наведено спада у први уговорни део обавезе јавно-приватног партнерства са Градом Панчевом, а који је увелико прешао обавезујуће новчано улагање. Наиме, „Пантранспорт”, односно концесионар, за цео бизнис треба да уложи укупно осам милиона евра, а само набавка аутобуса коштала је девет милиона. Такође, иако су уговором обавезни да набаве возила у року од годину дана, то ће бити урађено за свеукупно месец и по дана.
- Инвестиција је поприлично висока за наше српске стандарде, само вредност аутобуса је девет милиона евра, тако да смо ми нашу инвестициону обавезу већ задовољили - каже директор „Пантранспорта” и појашњава каква је ситуација са запосленима у тој компанији. - Ми смо имали моралну обавезу да прво посао понудимо радницима АТП-а и око стотинак њих се пријавило да жели да остане код нас. Ви знате да је АТП имао предимензиониран број радника, они су имали 350 запослених, нама ће требати неких 200. Понашамо се као одговорна компанија која не може да генерише губитке и радиће онолико запослених колико нам је потребно. Наравно, возачи АТП-а, уколико наставе да раде у „Пантранспорту”, моје обећање је да ћемо им отпремнину, која би их следовала у АТП-у, исплатити као награду за петогодишњу лојалност, иако то није наша уговорна обавеза.
Стара аутобуска станица ускоро услужно-пословна зона
„Пантранспорту” је остало да реализује још један део пројекта предвиђеног јавно-приватним партнерством, а то је изградња нове аутобуске станице и сервисног центра за шта ће имати рок од годину дана. Међутим, да би кренули са тим, Град Панчево мора да им обезбеди потребне услове на договореној локацији, а до тада ће нова компанија користити постојећу станицу и радионицу која се налази у центру града и која ће, када за то дође време, добити потпуно нову намену.
- Услови које Град Панчево треба да испуни на конкретној локацији подразумевају реконструкцију и ревитализацију 37 километара соабраћајнице која спада у мрежу локалних путева на том потезу где треба да буде изграђена нова аутобуска станица - објашњава градоначелник Панчева Саша Павлов, додајући да ту ревитализацију раде кроз други пројекат јавно-приватног партнерства, а који ће Град коштати шест милијарди динара, онолико колико износи годишњи buyеt, и биће исплаћена у наредних десет година. - Стара аутобуска станица се налази у самом центру града и Град Панчево кроз свој урбанистички развој планира ту садржај који би омогућио враћање суграђана у сам центар. Ми сад имамо ситуацију да највећи број људи одлази у тржни центар који нам је на периферији града, а жеља нам је да садржајем вратимо људе у сам центра и ово је једна фаза тог враћања. Урбанистичким планом смо дефинисали да то буде услужно-пословна зона, што значи да ћемо ићи на јавно отуђење тог земљишта када дође време за то, односно када се изгради нова станица.
Када се све узме у обзир, а како наглашава директор Радомир Видојевић, „Пантранспорт” даје сјајан пример јавно-приватног партнерства, односно како се уређује област јавног градског превоза, са жељом да докажу да је тако нешто могуће и код нас, односно да је могуће да један мали град засија пуним сјајем и има комплетно нов возни парк који грађани заслужују.
Л. Радловачки
Фото: „Пантранспорт”