Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

U Pančevo pristiglo 14 novih "Pantransportovih" autobusa

08.06.2020. 09:28 09:32
Piše:
Izvor: Pantransport

PANČEVO: Još jedan kontigent od 14 potpuno novih standardnih autobusa stigao je u Pančevo iz Turske, te novoosnovano preduzeće „Pantransport” trenutno ima 24 vozila, računajući i deset mini buseva.

Uskoro stižu i preostali standardni autobusi od predviđenih 50, a kad svi budu na broju, plan je da 15. juna „Pantransport” svečano počne sa poslovanjem.

- Zadovoljan sam kako sve protiče, nekako su ovi zeleni autobusi zasenili sve ono što nije dobro na ovoj stanici, što je sivo i tmurno u Pančevu - kaže za „Dnevnik” direktor „Pantransporta” Radomir Vidojević, pojašnjavajući da su pristigli autobusi sa mercedesovim motorima sa niskom emisijom ugljen-sioksida i Euro 6 standarda, što je najveći mogući nivo ekološke zaštite.

Dozvole za saobraćanje su pribavljene, a građani će imati priliku da se po starim cenama voze u novim autobusima.

- Pokazaćemo svima da je moguće za stare cene voziti nove autobuse - dodaje Vidojević. - Pokrećemo i sistem elektronske naplate i izdavanja karata, kompletan tiket i monitoring na najsavremenijoj mogućoj tehnološkoj platformi koja podrazumeva, između ostalog i elektronske novčanike za građane, plaćanje putem mobilnog telefona, bankovnih kartica, kupovinu karata preko interneta. Sistem je trenutno u fazi testiranja, a za prvi septembar će biti potpuno operativan i spreman, a građani informisani.

Sve navedeno spada u prvi ugovorni deo obaveze javno-privatnog partnerstva sa Gradom Pančevom, a koji je uveliko prešao obavezujuće novčano ulaganje. Naime, „Pantransport”, odnosno koncesionar, za ceo biznis treba da uloži ukupno osam miliona evra, a samo nabavka autobusa koštala je devet miliona. Takođe, iako su ugovorom obavezni da nabave vozila u roku od godinu dana, to će biti urađeno za sveukupno mesec i po dana.

- Investicija je poprilično visoka za naše srpske standarde, samo vrednost autobusa je devet miliona evra, tako da smo mi našu investicionu obavezu već zadovoljili - kaže direktor „Pantransporta” i pojašnjava kakva je situacija sa zaposlenima u toj kompaniji. - Mi smo imali moralnu obavezu da prvo posao ponudimo radnicima ATP-a i oko stotinak njih se prijavilo da želi da ostane kod nas. Vi znate da je ATP imao predimenzioniran broj radnika, oni su imali 350 zaposlenih, nama će trebati nekih 200. Ponašamo se kao odgovorna kompanija koja ne može da generiše gubitke i radiće onoliko zaposlenih koliko nam je potrebno. Naravno, vozači ATP-a, ukoliko nastave da rade u „Pantransportu”, moje obećanje je da ćemo im otpremninu, koja bi ih sledovala u ATP-u, isplatiti kao nagradu za petogodišnju lojalnost, iako to nije naša ugovorna obaveza.


Stara autobuska stanica uskoro uslužno-poslovna zona

„Pantransportu” je ostalo da realizuje još jedan deo projekta predviđenog javno-privatnim partnerstvom, a to je izgradnja nove autobuske stanice i servisnog centra za šta će imati rok od godinu dana. Međutim, da bi krenuli sa tim, Grad Pančevo mora da im obezbedi potrebne uslove na dogovorenoj lokaciji, a do tada će nova kompanija koristiti postojeću stanicu i radionicu koja se nalazi u centru grada i koja će, kada za to dođe vreme, dobiti potpuno novu namenu.

- Uslovi koje Grad Pančevo treba da ispuni na konkretnoj lokaciji podrazumevaju rekonstrukciju i revitalizaciju 37 kilometara soabraćajnice koja spada u mrežu lokalnih puteva na tom potezu gde treba da bude izgrađena nova autobuska stanica - objašnjava gradonačelnik Pančeva Saša Pavlov, dodajući da tu revitalizaciju rade kroz drugi projekat javno-privatnog partnerstva, a koji će Grad koštati šest milijardi dinara, onoliko koliko iznosi godišnji buyet, i biće isplaćena u narednih deset godina. - Stara autobuska stanica se nalazi u samom centru grada i Grad Pančevo kroz svoj urbanistički razvoj planira tu sadržaj koji bi omogućio vraćanje sugrađana u sam centar. Mi sad imamo situaciju da najveći broj ljudi odlazi u tržni centar koji nam je na periferiji grada, a želja nam je da sadržajem vratimo ljude u sam centra i ovo je jedna faza tog vraćanja. Urbanističkim planom smo definisali da to bude uslužno-poslovna zona, što znači da ćemo ići na javno otuđenje tog zemljišta kada dođe vreme za to, odnosno kada se izgradi nova stanica.


Sve navedeno spada u prvi ugovorni deo obaveze javno-privatnog partnerstva sa Gradom Pančevom, a koji je uveliko prešao obavezujuće novčano ulaganje. Naime, „Pantransport”, odnosno koncesionar, za ceo biznis treba da uloži ukupno osam miliona evra, a samo nabavka autobusa koštala je devet miliona. Takođe, iako su ugovorom obavezni da nabave vozila u roku od godinu dana, to će biti urađeno za sveukupno mesec i po dana.

Kada se sve uzme u obzir, a kako naglašava direktor Radomir Vidojević, „Pantransport” daje sjajan primer javno-privatnog partnerstva, odnosno kako se uređuje oblast javnog gradskog prevoza, sa željom da dokažu da je tako nešto moguće i kod nas, odnosno da je moguće da jedan mali grad zasija punim sjajem i ima kompletno nov vozni park koji građani zaslužuju.

L. Radlovački

Foto: Pantransport

Autor:
Pošaljite komentar
Novi autobusi za bolji prevoz Pančevaca - cene karata iste

Novi autobusi za bolji prevoz Pančevaca - cene karata iste

06.06.2020. 15:50 15:53