Најчешће психичко насиље над ЛГБТ ученицима
БЕОГРАД: Више од половине ЛБГТ+ ученика изложено је насиљу, а место где се насиље најчешће дешава је школа, показали су резултати истраживања које су, поводом Међународног дана деце жртава насиља, спровели Центар за истраживање и развој друштва ИДЕАС и Геј лезбејски инфо центар ГЛИЦ.
У истраживању, чији је фокус био на насиљу у школи, учествовало је 400 деце средњошколског узраста која су се изјаснила као ЛГБТ+ особе.
Истраживање показује да ученици најчешће доживљавају психичко насиље (50 одсто), физичко насиље (у осам одсто случајева), а у мањој мери сексуално насиље (око два одсто).
Према резултатима истраживања, место где се најчешће дешава насиље над ЛГБТ+ ученицима је школа и у њој га је доживело скоро 60 одсто испитаних, док је у школи, у близини школе или на путу до школе насиље доживело чак 70 одсто њих.
Дешава се и путем интернета, а доживела га је скоро половина ученика која је имала искуство насиља.
Иако су насилници најчешће други ученици, истраживање је показало да је више од две трећине ЛГБТ+ ученика чуло наставнике да негативно говоре о ЛГБТ+ особама, док су неки од учесника/ца у истраживању изјавили да су видели да су наставници јавно омаловажавали ученика због сексуалне оријентације и родног идентитета.
Насиље је пријавило тек 26 одсто ученика, при чему половина њих не би опет пријавила јер их школа није заштитила.
Ученици немају поверења у школу, те више од половине испитаних сматра да школе толеришу насиље и дискриминацију према ЛГБТ+ ученицима.
Резултати истраживања указују да је потребно да надлежни предузму хитне мере како би спречило насиље над ЛГБТ+ ученицима.
Такође истичу да је потребно што пре спровести едукације о подизању свести о равноправности ЛГБТ+ ученика и строго санкционисати све случајеве подстицања, толерисања и самог насиља.
На овај начин не би се не само смањило насиље и дискриминација, већ и креирало окружење које укључује децу која су због стигматизације социјално искључена, те не учествују у дискусијама на часу, често не одлазе на екскурзије, прославе и друга дешавања, а понекад и избегавају одлазак на наставу, додају организатори истраживања.