Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Najčešće psihičko nasilje nad LGBT učenicima

04.06.2020. 12:14 12:16
Piše:
Foto: pixabay.com

BEOGRAD: Više od polovine LBGT+ učenika izloženo je nasilju, a mesto gde se nasilje najčešće dešava je škola, pokazali su rezultati istraživanja koje su, povodom Međunarodnog dana dece žrtava nasilja, sproveli Centar za istraživanje i razvoj društva IDEAS i Gej lezbejski info centar GLIC.

U istraživanju, čiji je fokus bio na nasilju u školi, učestvovalo je 400 dece srednjoškolskog uzrasta koja su se izjasnila kao LGBT osobe.



Istraživanje pokazuje da učenici najčešće doživljavaju psihičko nasilje (50 odsto), fizičko nasilje (u osam odsto slučajeva), a u manjoj meri seksualno nasilje (oko dva odsto).



Prema rezultatima istraživanja, mesto gde se najčešće dešava nasilje nad LGBT učenicima je škola i u njoj ga je doživelo skoro 60 odsto ispitanih, dok je u školi, u blizini škole ili na putu do škole nasilje doživelo čak 70 odsto njih.



Dešava se i putem interneta, a doživela ga je skoro polovina učenika koja je imala iskustvo nasilja.



Iako su nasilnici najčešće drugi učenici, istraživanje je pokazalo da je više od dve trećine LGBT učenika čulo nastavnike da negativno govore o LGBT osobama, dok su neki od učesnika/ca u istraživanju izjavili da su videli da su nastavnici javno omalovažavali učenika zbog seksualne orijentacije i rodnog identiteta.



Nasilje je prijavilo tek 26 odsto učenika, pri čemu polovina njih ne bi opet prijavila jer ih škola nije zaštitila.



Učenici nemaju poverenja u školu, te više od polovine ispitanih smatra da škole tolerišu nasilje i diskriminaciju prema LGBT učenicima.



Rezultati istraživanja ukazuju da je potrebno da nadležni preduzmu hitne mere kako bi sprečilo nasilje nad LGBT učenicima.



Takođe ističu da je potrebno što pre sprovesti edukacije o podizanju svesti o ravnopravnosti LGBT učenika i strogo sankcionisati sve slučajeve podsticanja, tolerisanja i samog nasilja.



Na ovaj način ne bi se ne samo smanjilo nasilje i diskriminacija, već i kreiralo okruženje koje uključuje decu koja su zbog stigmatizacije socijalno isključena, te ne učestvuju u diskusijama na času, često ne odlaze na ekskurzije, proslave i druga dešavanja, a ponekad i izbegavaju odlazak na nastavu, dodaju organizatori istraživanja.

Piše:
Pošaljite komentar