Х&М тестира услугу изнајмљивања одеће
СТОКХОЛМ: Шведска модна компанија H&M почела је с тестирањем услуге изнајмљивања одеће јер се модна индустрија налази на удару све жешћих критика због отпада и загађења које прави у процесу производње.
Како јавља њујоршка агенција "Блумберг", потрошачи могу у обновљеној главној продавници H&M-a на тргу Сергелс Торг у центру Стокхолма од прошлог петка да изнајме одећу на недељу дана за 350 шведских круна (37 америчких долара).
Из шведске компаније, која прати пример конкурената као што су "Банана Репаблик" и "Урбан Аутфитерс" који су раније ове године покренули сличне услуге како би ушли на тржиште које је 2018. достигло милијарду долара, најављују ширење овог концепта и на друга тржишта на којима H&M послује.
У тестној фази, H&M је изнајмљивање ограничио на колекцију од 50 одевних предмета, али не могу сви купци да позајме одећу јер се понуда односи само на чланове лојалити програма компаније.
H&M ће проценити резултате овог пробног концепта пословања за три месеца, пре било каквог даљег ширења те праксе.
Снажно верујемо у успех изнајмљивања, али ипак желимо да испитамо реакције потрошача и да научимо што више како бисмо увели побољшања и потребне промене, изјавио је Данијел Класон, шеф развоја пословања у H&M-u.
Индустрија одеће је под све већим надзором, јер је одговорна за чак 10 одсто глобалне емисије гасова с ефектом стаклене баште и јер троши више енергије него ваздухопловство и бродарство заједно, према подацима Уједињених нација.