H&M testira uslugu iznajmljivanja odeće
STOKHOLM: Švedska modna kompanija H&M počela je s testiranjem usluge iznajmljivanja odeće jer se modna industrija nalazi na udaru sve žešćih kritika zbog otpada i zagađenja koje pravi u procesu proizvodnje.
Kako javlja njujorška agencija "Blumberg", potrošači mogu u obnovljenoj glavnoj prodavnici H&M-a na trgu Sergels Torg u centru Stokholma od prošlog petka da iznajme odeću na nedelju dana za 350 švedskih kruna (37 američkih dolara).
Iz švedske kompanije, koja prati primer konkurenata kao što su "Banana Repablik" i "Urban Autfiters" koji su ranije ove godine pokrenuli slične usluge kako bi ušli na tržište koje je 2018. dostiglo milijardu dolara, najavljuju širenje ovog koncepta i na druga tržišta na kojima H&M posluje.
U testnoj fazi, H&M je iznajmljivanje ograničio na kolekciju od 50 odevnih predmeta, ali ne mogu svi kupci da pozajme odeću jer se ponuda odnosi samo na članove lojaliti programa kompanije.
H&M će proceniti rezultate ovog probnog koncepta poslovanja za tri meseca, pre bilo kakvog daljeg širenja te prakse.
Snažno verujemo u uspeh iznajmljivanja, ali ipak želimo da ispitamo reakcije potrošača i da naučimo što više kako bismo uveli poboljšanja i potrebne promene, izjavio je Danijel Klason, šef razvoja poslovanja u H&M-u.
Industrija odeće je pod sve većim nadzorom, jer je odgovorna za čak 10 odsto globalne emisije gasova s efektom staklene bašte i jer troši više energije nego vazduhoplovstvo i brodarstvo zajedno, prema podacima Ujedinjenih nacija.